Bilen på tvären och en dag i Bollan

Igår åkte vi för att lämna Theo hos Lovisa sen hem igen. Kollade lite tv och grejjade.
Vi tog några "raggar varv" haha och spande ute innan vi till slut hamnade på Interpool :)
Spelade lite på sånna masikiner och sen åkte vi tillbaka vid 22 för att hämta honom.
Super skönt att få vara själva en stund. Känner idag att vi egentligen bara borde gått och lagt oss,
men vem vill göra det?

Tusen tack Lovisa och John för hjälpen.

När vi sen åker hem så bestämmer vi oss för att chansa på att det finns någon parkering utanför,
det brukar ju alltid vara fullt. Jag ropar att jag ser en parkering och Johan svänger in där.
Vi åker ner i dupaste snön och där stod vi sittande.
Jag sprang upp och drog på mig täckbyxorna och stövlarna och grävde, puttade och alla..
Men ingen fungerade.. Till slut ringde jag min arbetskompis Danne som bor här och han kom ut för att hjälpa till,
men bilen stod där den stod..

Med ett suck av trötthet lämnade vi den, vad annat kunde vi göra? Vi står nu korsad över halva vägen och Johans arbetskamrat ska komma och hjälpa till snart. Det värsta är att det är en polgbil ute just nu efter vägen och en personbil kommer lätt förbi vår bil, men aldrig en traktor..
Men det skiter jag för dom där har gjort mig så jävla irriterade den här vintern så det är bara bra om man retas tillbaka.. Dom lär ju ploga riktigt annars händer just sånt här..

Theo har vaknat två gånger inatt.. Jag är trött, Johan också.
Men klockan ringde halv sju. För idag ska vi till Bollnäs.
Tändstickor under ögonen så ska det nog bli en bra dag idag också.

Jag har på mig underställ och täckbyxorna åker på även idag.
Ska låna Johans härliga varma vinterjacka så jag kommer inte frysa iaf.
Jag ska göra klart här och sen går vi ner till tåget.
Theo sover fortfarnade och jag hoppas slippa väcka honom, men å andra sidan kommer han somna i vagnen.
Jag är mest nevös över att inte hinna sit hissen är på tåget innan det åker :S

Men nu börjar dagen.

Ha de bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0