Bergar och dalar.. igen



Idag har vi städat och fixat på vittra. Jag har tagit tag i ekonomin, både för julklapparna, passet och ungdommarna. Papperarbete i drivor, men nu är det gjort och det känns hur bra som helst.

Har även varit i studion och spelat in på en av låtarna som grabbarna gjort. Sjukt roligt när det blir klart. Låten i sig är väl inte "rolig".. Men själv resultatet när man varit med själv är ju super kul.

Imorgon kliver jag av mitt pass för att sen komma tillbaka över nyår då det blir skoterutflykt, grillning och sen en brak middag av världens bästa Pelle. Jag jobbar med Pelle och jag berättade för honom om att jag var lite orolig över julmiddagen, jag har ju aldrig stått för det förut och jag vill så gärna att det ska bli så bra som möjligt.
Men jag vet knappt vad ett julbord innehåller då jag bara äter köttbullarna själv och tycker det mesta andra inte tilltalar mig. När jag sen kom ner i personalrummet dagen efter låg en lapp där skrivet av Pelle "Emelies Julbord, Förslag" Sen var det listat: Varmbord & Kallbord så nu vet jag vad jag ska handla :) Dessutom har har bytt min termostat så nu fungerar bilen och han ska få en fin julklapp för det efter jul ! ! ! Jag har en super bra arbetskollega.

Johan och Theo har kommit till Gävle och Johans pappa följde med hem också. Så nu har Theo Farfar hos sig ett par dagar och det uppskattas. Johan är dessutom sjukskriven så dom kommer få mycket tid tillsammans. :)

Jag och min Farmor ska ut och handla julmat på tisdag, det ser jag fram emot. Måste även in på IKEA och köpa nya glas att dricka ur, vi har lyckats kracha hur många som helst så nu är det dax.

Iövrig har jag varit som en känslobergochdalbana.. Människor måste dra gränser. Jag drog tre gränser förra helgen. Och idag dag drog jag en till. Fick ett samtal som gjorde mig så upprörd, att dom känslor som kom då har jag aldrig kännt förut. Det värsta med allt är att jag visste att det skulle komma, det var bara en tidsfråga..Jag vet att jag kommer såra någon, som betyder mycket för mig. Samtidigt tror jag att människor, precis som jag gör nu har satt gränser. Att botten är nådd och att man är tvungen att sätta en gräns för att det ska kännas bra igen. Nu är botten för mig nådd och jag har satt min gräns på gott och ont. Försöker i mitt huvud lösa allt rent praktiskt men det går inte ihop någonting..
Det löser sig som vanligt alltid, men det är ett jävla grubblande.


Imorgon får jag iaf träffa världens bästa PLURR! ;) Jag hoppas att jag hinner hem så jag får hämta honom från Dagis, tvivlar på det då jag ska in till Birsta och luncha med en vän, men jag hoppas iaf. Ska bli så mysigt att komma hem. Det blir full rulle dock då inget inför jul är förberett, men det kommer gå bra. På Onsdagen kommer mamma och på torsdagen blir det stök och bök.. På fredag är det själva julafton och undrar vad Theo säger när tomten kommer hem till oss, för det vet jag redan att han kommer göra för vi har ett väldigt snällt barn hemma hos oss :)




Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0