Tröst!



Vi gick ut tidigt igår. Mot Fjällbacken. Köpte bananer välling och barnmat. Sen kom Tessan..
Vi knallade runt en stund och njöt av solen :)



Sen stannade vi till hos henne för att hämta filmer som hon skulle lämna tillbaka.



På vägen mot stan, just innan brynäs bron började båda barnen krångla :) Theo SKREK och jag kunde tacka mig själv för att jag slängt med dom där bananerna inne på Ica. Fick stanna och mata honom med fingrarna.
Felicia gav mig ett rejält skratt då hon vägrade ha mössan på sig.. Det spalde ingen roll hur många gånger hennes mamma tog på den så slet hon av den.. :)



Tessan stannade på söder och Carina hade mött upp oss så vi gick mot stan. Knallade runt med ett gnälligt barn.
Väl inne på Åhlens kände jag hur jag började kall svettas, jag är inte van vid att han skriker och blir enormt stressad i dom lägena. Han verkligen gall skrek. Hade förökt två gånger innan att ta upp honom och bära, men jag orkar inte hur länge som helst då han är för tung. Hade matat, tröstat och gjort allt som stod i min makt. Snacka om uppgivenhet när man inte kan trösta sitt eget barn.. Var en sekund ifrån att slänga in handduken. Tack och lov var det Carina som var med som lungt sa: "Emelie det är knappt några folk här så vi kan ju stanna här tills han lugnat sig" Bara dom orden fick mig lite mer avslappnad och kanske var det vad som behövdes för 5 minuter senare sov han gott i vagnen. Det är första gången på 8 månader som jag tyckt att det varit jobbigt att vara på stan med honom. Jag avskyr att inte veta vad felet är.



Vi tog en macka på Coffe house och satt och surrade ett bra tag. Härligt. Men både jag och Carina längtar tills det går att sitta ute. Solbrillor! :)

Emma kom ner på stan också. Så det blev mer snack innan vi drog oss hemåt allihopa.



På vägen hem vaknade Theo och jag kunde inte se en antydan till den ilska och ledsenhet som fanns där tidigare han var helnöjd, och förblev så :)

Vi städade när vi kom hem och åt middag.
Sen gick jag och tränade, svängde in på brynjan och hämtade sängkläder som en tjej sytt till Theo :) Och imorgon skulle jag få ett snyggt linne/klänning som hon skulle sy också. Hon är jätte duktig. När jag kom hem därifrån var sängen aktuell..
Natten har varit bra! Klev upp halv sju och ska fortsätta röja lite. Torka golven.
Sen är det föräldragrupps träff på frälsis. Får se hur jag gör med det.
Jobbar mellan 15-22.

Ha en fin dag.




Kommentarer
Postat av: sophie

Ju äldre de blir desto svårare att gå på stan. Jag tar helst inte med mig Isabell för jag vet att tjatet och gnatet sätter igång så fort vi satt ett vagnshjul på torget. Vet precis hur du känner! :)

2010-04-14 @ 09:31:40
URL: http://gnuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0