Home sweet home..

Hemma.

Jag gick till Brynäs Grillen och mötte upp pappa. Det blev som en arbetslunch skulle man kunna säga.
Info om företag och annat. Framtidsplaner och annat spännande. Theo var glad och sprallig och knaprade sin majs :) Då pappa åkte gick jag till Brynjan, vi skulle ha peronalmöte och jag hade Lovat att ha med Theo en stund då det var ett tag sen vi var dit tillsammans :) Träffade massa hundvalpar vilket var en stor hit :)

Johan kom <3 och hämtade honom vis halv sex. Jag stannade kvar på möte och sen fick jag hjälp av Robin med mina läxor. Pappa var föga dålig på det där med hjälp, inte så konstigt kanske då jag hade så kassa instruktioner också ;) Det finns en sak som jag retar mig så enormt på just nu. Det är verkligen att ifrågasätta.
Claude som jobbar på Brynjan med mig, han jobbar på mötesplatsen och har verksamheter i Sandviken, han är gift, och väntar barn i Augusti, har nu blivit "utvisad". Han är tvingat att åka tillbaka till Kongo, för att hämta INTYG för att få stanna. Resan dit får han betalt, men hem får han bekosta själv. Det är alltså en kostnad på över 10.000 kronor. Det kan reta gall feber på mig när jag tänker på det. En människa som verkligen gör otroligt mycket för våra ungdomar, som sliter för sin familj och som gjort allt för att komma in i det svenska systemet, blir nu tvingad tillbaka hela vägen för några papper. Helt otroligt. Detta innebär också att han inte kan slutföra utbildningen vi går, han kan inte slutföra dom verksamheter han har igång och, ja, han måste bara lämna. Nu hoppas jag verkligen han kan skrapa fram pengar, få dom intyg han behöver och sen komma tillbaka.

Istället blir det Dennis som får hänga med till Linköping nästa gång. Det funkar ju bra det med :) Även om jag tycker det är förjävligt att någon som verkligen vill och försöker inte får möjligheten att utföra sina uppgifter och åtaganden!


Imorgon blir vi sonika igen. Johan ska rusta Lina och Lars badrum. Men på eftermiddag har han lovat att han ska vara helt till mitt förfogande :) Har ju saknat honom!

Nu ska jag socialicera med min favorit!

Nu känns det gött och va hemma när vi är hela familjen igen.


Ha en fin kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0