Full som en kastrull med hjälmen på sniskan..

Jag och Theo spenderade eftermiddagen på Hillmanskroken, hos Emma. Trevligt värre och tiden gick fort.
Johan mötte sen upp mig och vi gick till fjällbacken för att handla, på vägen hem hörde vi någon ropa..
Det var svärfar som skulle komma på besök. Theo blev underhållen och upptäckte att påskägget var en super duper leksak :)

Sen tog jag och Theo ett bad :) han älskar att bada. Skit roligt att se honom sitta och plaska och busa.
Jag gav mig på att göra laxlåda till middag, halv nio blev den klar. God, men inte lika god som den vi blev bjudna på i Bollnäs.. En sak gjorde mig hur glad som helst ikväll.. (åter igen, skadeglädje, den sanna glädjen?)

...Johan är den som oftast laga mat här hemma, helt enkelt för att han är grymt duktig och för att han tycker det är roligt. Han misslyckas aldrig och det blir alltid skit gott.. Med risk för stora protester har han svårt att inte lägga sig i när jag lagar, han vill gärna smaka av, och ta över ;) Ikväll skulle han göra tomat salsa och jag det andra.
Han skär allt han ska ha i, lägger det i vår nya matberedare och det blev som saft.. Ändå vill han verkligen få det till att det faktsikt går att ha salsan så ;) sötnöt, jag svarar bara att han kan få äta den där salsan om han vill, själv hoppar jag gärna över den ;) Efter 10 minuter brister hans erkännde ut: "Fan, jag var helt säker på att det skulle bli mindre bitar, inte saft. Släng skiten" Det var min lycka ikväll. Äntligen har han gjort det! Misslyckats i köket, dock bara med en sketen salsa, men ändå ;) hahaha


Nu sitter vi framför Talang och godisskålen är orörd. PROPPMÄTTA båda två..

Jag pratade med mamma tidigare ikväll och vi kom på nått vis in på min tonårs tid och jag berättade för henne om den gång hon slet upp dörren till vedboden där jag satt och kyvrökte. Fan så rädd jag blev. Och arg var hon. Det kom rök ur hennes öron och ändå kan jag ge mig fan på att hon själv tände en cigg när jag skamset, med svansen mellan benen sprng in på mitt rum och fick utegångsförbud i en vecka säkert. Haha. Jag var nog inte en av dom värsta i den åldern, men jag kunde mina hyss.. Men blev snabbt tillrättavisad också. När jag kom hem full första gången har jag ett enda minne.. Mamma i chock som gömmer sig bakom garderoberna i hallen och står och skrattar.. "Men Peter hahaha, jag tror hahaha hon är haha full" Hon blev nog brydd att jag druckit.. Jag hade sagt till pappa att jag bara druckit ett glas, men hur det kunde stämma överrens med att jag spydde ner en hel skurhink förstod han nog ganska snabbt. När jag vaknade dagen efter fick jag allt höra.. Att jag varit full blev inte största grejjen.. Men att jag kört min moppe hem.. Ojojojoj... Den där kära rosa lilla barbie vespen som jag inte fick köra på skit länge efter den händelsen.. Fan va klantigt! Då fick jag gå dit jag skulle och känner jag mig själv rätt tände jag säkert en ciggarett på vägen i all förbannelse lver vilka vidriga föräldrar jag hade som inte lärt mig köra moppen! ;) Haha..

Det får mig osökt att tänka på hur många gånger Theo kommer tänka att jag är totalt hjärnskadad för att han inte får som vill hela tiden, hur många gånger han kommer smälla i dörrarna, och skrika efter godis i affären. Klarar man den utmaningen? Jag kommer nog vara för sträng och Johan tvärt om.. Det väntar utmaningar!

Nu ska jag se solsidan. Underhållning!

Kommentarer
Postat av: Tessan

Har hört att de oftast är så, tjejen är sträng och killen är lite mjukare. Men det är kanske för att dom inte orkar att ta en konflikt?

Sen när barnet blir äldre och skriker på en får man tänka att det även finns bevis att ett barn behöver och mår bättre av regler. :)

2010-04-10 @ 08:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0