Gråt utan tårar..


Det blir inte alltid som man tänkt sig.. Vi tog oss iväg till valbo. När vi lagt den lille i vagnen skrek han som en galning.. "Mot amnings rummet!" så dit gick vi.. Men han blev ändå inte lugn. Fick gå runt och vyssa och vagga i en evighet innan han tillslut somnade. Som "tur" var upptäckte jag att det var ganska många bebisar där som skrek, har aldrig tänkt på det förut. Emma jobbade så min tanke var att säga hej till henne.. Men jag tog mig in på rocks och H&M med en ack så ledsen Theo sen gav vi upp. På väg till bilen igen somnade han och sov.. Vi gav oss på ett försök inne på IKEA och det funkade, han sov :)
Men sen åkte vi hemåt. Väl hemma blev det att ta tag i tvätt och annat, men nu har det satt igång igen..
Han skriker för brinnande livet, men just blev det ett uppehåll, då bjöd han på en lååååång härlig prupp så det stod härliga till så det känns som att magknip spökat mest hela dagen, stackarn!
Nu ligger han och myser på Johans mage och snuttar på nappen som en galning, men han skriker eller gråter inte iaf :)

Johan hade åkt iväg och hyrt två filmer och köpt hem lite snarra, vi passar på nu, hans sista dagar av ledighet.
Hemma har mina vänner kräftskiva, jag tippar på att läsken flödar och att dom skrattar hejdlöst.. hemlängtan tränger sig på en aning. hade varit skönt att få komma hem igen och rensa tankarna lite och njuta av alla som är hemma den här helgen, gå på höstmarknaden och heja på folk man känner. Efter snart två år känner jag faktiskt inte så mycket folk här.. Men det funkar ju ändå :)
Ser fram emot att förlädragruppen ska dra igång kanske man kan träffa någon likasinnad där :)
Johans systerson, som just fått barn också ska flytta med hans flickvän in till stan, ja till Brynäs faktiskt, så kanske kan man hitta på något tillsammans med dom också. Flisan är ju bara några veckor äldre än Theo.

Johan har nämt att området vi bor på inte är det bästa av olika anledningar. Jag har förnekat och hyllat stället.
Ända tills ikväll. Tänker inte gå in mer på det. Men att gå ner till tvättstugan själv i mörkret med massa skumma och OTREVLIGA typer utanför känns allt utom ok längre.. :S

Insåg igår att det snart blir 25 års firande :) Anders fyller ju år om en vecka.. ingen fest verkar vi missa iaf men firas ska det ju göra ändå såklart :)

Nä nu får vi hoppas dagen slutar lika bra som den började :)

Ha en bra kväll allesammans!



Kommentarer
Postat av: Sophie

Jag har bott här i hela mitt liv och jag kan ju säga att du säkert känner och umgås med fler folk än vad jag gör =) Ingen panik Emelie! =)

2009-09-12 @ 22:42:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0