Mässor och mat som inte går att uttala..

En helt ortoligt bra dag.

Imorse vaknade jag och höll på ramla ur sängen när jag insåg att Theo sovit 6 timmar, utan att vakna en enda gång :) Utvilad. Dessutom somnade han om och sov till 9 igen :)
På förmiddagen gjorde vi ett städryck här hemma, det behövdes verkligen och det är så skönt när det väl är gjort. Jag trotsade BVC :S och provade att ge Theo flaska, det gick kanon bra.. :)

Vid halv ett kom Tina och Rikard (Johans syster och hennes man) och plockade upp mig, vi lastade in barnvagnen och bilstolen och åkte mot Sandviken där det var "Villa, Trädgård och Hälso Mässa", vi plockade upp Tessan och Felicia också :) Packade bilen full med både männsikor, barnvagnar och bilstolar, som Rikard sa; -"Allt går bara man vill".. Vi kikade runt på mässan, surrade och fikade. Det var super skönt att komma iväg en sväng.
Jag hittade en matta som var gjord av "kohund", tänkte att det var en konstig blandning att göra en matta av ;)
Bortförklarade mig till en gubbe som ville sälja en symaskin för 3500kronor, undra varför man inte bara säger direkt, Jag har varken råd eller lust att lägga dom pengarna på en symaskin, utan istället ursäktar sig och säger "Ja, jag får fundera en stund och återkommer".. Herregud.

Alla 4 ville börja lämna blod, men jag och Tessan fick inte, man måste vänta ett år efter en förlossning, men tanken var god, och det är ju den som räknas eller?

Efter mässan åkte vi in till stan, mot Gasklockorna där det var Slöjdmässa, hur mycket fina saker som helst, men hantverk har ju också en förmåga att kosta en del, förälskelsen hamnade på en stickad mössa. Men även den stannar i tankarna ;)

Vi åkte vidare mot Bomhus där vi blev bjudna på... Ja, jag kan inte ens uttala det så jag kan verkligen inte stava till det, men nått taco liknande som var hur gått som helst. Efter en stund kom Johan som varit på hockey, och Peter och skulle hämta mig..

Hemma igen blev det youtube klipp med bland annat Magnus Betnér från "I ditt ansikte", hur roligt som helst..






Mässan i Sandviken



Tina och Felicia



Theo Plutt



Dagens charmör :)



Tessan









Stackars pojke, totalt borta av ett tandläkarbesök.. Men ganska kul ändå ;)









Magnus som driver med GreenPeace och tjafsar med sura Göteborgare ;)



Summan av kardemumman:
Johan och Peter har gått till Anders, jag sitter här och lyssnar lite LW, Theo sover.
Det har varit en toppen dag! 
Tack för de.

Nu blir det ett litet ryck innan läggdags.
Godnatt


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Jag tror absolut inte att det är nån fara för din del att ge flaska, eftersom han ammar så bra ändå och har gjort det i ett par veckor! =)



Vi trotsade också alla lagar i morse och gav flaska. Idioti att behöva koppa i en bebis 100 ml mat, så nu får det faktiskt bli flaska och jag tror inte att det stör hans "bröstsugning" det minsta!



Vi ses i morgon =)

Mamsen följer också med!



Kramar

2009-09-27 @ 10:33:49
URL: http://bekkiis.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0