Björn Wikström och sjukstuga..

Idag är det sjukstuga här hemma igen, förkyldningen ger inte med sig riktig.. Någon som har något bra tips på hur man snabbt blir frisk? Men vi har sovit bra iaf :)
Igår kväll var vi och uppvaktade Johans syster Tina, det var trevligt. Vi var tvugna at åka hem vid 20 för vi hade tvätt tid, och när vi kom hem öppnade Johan kylen..  Där inne hade min glasflaska med vatten exploderat *suck* och övriga varor var okså frusna och förstörda.. När Johan skulle ta ut ena lådan sprack den också. Till saken hör att det är bara några veckor sedan gavlegårdarna var här och skulle laga den.. Dom bytte termostat och sa att "nya kylar kan vara så".. För det första är våran kyl verkligen inte ny, för det andra ska inte nya kylar frysa varorna, speciellt inte när graderna är låga :S

Så av skräck att det skulle vara glas i det som fanns där inne resulterade det i att kylen nästan är tom idag.. :S
Tror ni Gavlegårdarna ersätter det? haha.. In my as! För: "Nya kylar kan ju vara så".. Papp skalle..


Sitter och kollar på efter tio.. Björn Wikström är där och berättar om när han förlorade sin familj i en bil olycka. Jag borde inte titta, är så fasansfullt rädd i trafiken och det som hänt honom måste vara bland det värsta som kan hända en människa.. Men jag kan inte låta bli att kolla ändå och imponeras av hans stryka och höra på hur han gör för att klara av vardagen och gå vidare.. Läs hans blogg!

Idag blir en inne dag för oss. Theo nyser så det sprutar bakterier och jag har knappt någon röst kvar så att gå ut i blås vädret blir inget av. Min Lilla Syster fick lägenhet i Sollefteå igår :) Kul för henne. Ska bli roligt att se den, en stor 1:a med högt tak och djupa fönster. Där ska inredas ;) 



Theo sover som en stock just nu och jag vill att tvätten ska torka.. Både jag och Johan ska rensa garderoberna imorgon kväll, myket kommer hamna hos Röda Korset, kanske vill Johans syster döttrar ha något om det inte är för stort. Onödigt att bara kasta, när andra kan ha nytta av det. 

Har lagt ihop en varukorg med nya kläder åt Theo, lite större kläder som jag tänkte skicka efter.. Hittade inte så mycket i butiken på hm, men på internet fanns mycket fint :) Gillar att det inte kostar skjortan också..

    

   

  




När jag var liten hängde jag med en vän väldigt mycket. Vi var som Ronny och Ragge, umgicks jämt och vi hade super roligt tillsammans. Men en dag flyttade hon ifrån Ramsele och därmed blev det som att vi växte ifrån varandra. Häromdagen fick jag ett sms av henne och jag blev så glad. Vi har inte hörts av på jätte många år. 
Poff, så mindes jag hur vi kyvrökte första gången, majbrasorna i Nässjö, Hur vi smet från skolan hem till hennes Mormor, När vi fick bo i stugan i Högberget och alla andra hyss vi hade för oss och jag skrattade för mig själv. 
Idag är hon hög gravid och ska ha vilken dag som helst. Jag loggar in på hennes blogg flera gånger om dagen för om den inte uppdaterats misstänker jag att hon ligger på förlossningen :) Det är ganska häftigt, att vi inte haft kontakt på så många år och lyckas skaffa barn ganska samtidigt. Det skulle vara så roligt att hälsa på henne. Får se om det går att styra upp :) 













Det är tid för tjocksockar!


Ha en bra dag!

















 


Kommentarer
Postat av: Marie

Jag har också tittat på Björn. Har även följt hans blogg väldigt länge. Han är riktigt imponerad av hur han hanterat allting och hur han gått vidare. Längtar tills att han släpper sin bok!



Krya på dig! Kram Marie

2009-10-08 @ 11:04:57
Postat av: Tess ♡

Krya på på er där hemma :)

2009-10-08 @ 12:24:17
URL: http://mammatess.blogg.se/
Postat av: Tess ♡

Ja alla verkar bli sjuka under den här perioden på året.

Tack så mycket :) de finns verkligen mycket fint! Den rutiga skjortan kommer ju bli supersööt på honom :D

Åh, va bra! :)

Kram

2009-10-08 @ 14:08:54
URL: http://mammatess.blogg.se/
Postat av: syrran

mysigt ni ser ut att ha det :) hoppas ni kryar på er fort!

2009-10-08 @ 22:08:52
Postat av: Ämma

Haha, många minnen! Satt faktiskt häromdagen och berättade en del för Martin! ;) Hör gärna av dig när du är uppöver så kanske vi hinner ses en snabbis iaf! ;) //E

2009-10-09 @ 10:35:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0