Pinsamheter..

Theo är kung! Han har en vilja av stål och kommer nå hur långt som helst.
Jag ringde Rikard och bad om hämtning vid Ford butiken, som tur var kunde han hjälpa mig. Tack för det.
Skulle göra iordning Theo och åka iväg för att lämna bilen. Tog på han mössan och det gick smidigt, tills det kommer ett monster vrål.. an skrek så jag blev rädd nästan. Inte ett ledsen grin heller utan han var förbannad.
Jag fattade ingenting först, men tog av han mössan och då blev han tyst. Men han kan ju inte vara utan mössa så den åkte på igen och han skrek likadant.. Testade en gång till och när jag då tog av den blev han tyst igen..
Men jag envaisades jag med. Vill inte att han ska vara utan mössa när det är kallt och blåser, är inte det typsikt Morsor? -"Ta på dig mössan!" Men han skrek igen.. Han gav sig inte heller, han skulle helt enkelt inte ha mössan på sig. Jag fick ta en jacka med luva och lägga in våra dräggel lappar för öronen, då var han hel nöjd igen. Det gick tyligen bra.. Hans envishet kommer ta honom långt :)


Han som är så söt i mössan.

Så in kommer jag på Ford och ska lämna nykel till personalen, hoppades att dom inte skulle se vad jag gjort för det såg mer än lustigt ut och jag önskar verkligen jag hade haft kameran, men han skrattade och var så nöjd så dom skulle så klart titta och beundra honom :) Dom såg, jag förklarade som det var; "Han vägrar ha på sig mössan och det blåser ju så mycket ute" säger jag och ler.. Han som ska ta nykeln av mig skrattar och frågar om jag haft en stressig morgon. "Nä, inte direkt" svarade jag och den där gubben skrattade lite mer..
Sen frågar han mig frågor som får mig att känna mig ur dum.. "Vad har du med dig för bil då?"
Ja, jag har med mig en ford.. Då skrattade han ännu mer och frågade om jag visste vad det var för Ford.
"Näe, öhh, jag har ingen aning" Det var ju tur att gubben var glad iaf.. för jag stod bara som ett frågetecken.
Till slut sa jag att jag verkligen inte hade någon som helst aning om bilen och vad som hade blivit bestämt :) Det enda jag visste var ju att bilen skulle in dit och att vi skulle få på nya vinterdäck.. (dessa jävla däck, eller hur)
När jag sen ska gå ut till Rikard som väntade utanför upptäcker jag varför han ställde den frågan och varför han skrattade..




Theo kommer med två drägellappar för öronen och tok skrattar där inne, jag har ingen aning ens om vad det för bil jag kör och har dessutom satt på mig tröjan utochin..
Men det roade ju någon iaf.. Tur att jag slipper hämta bilen sen iaf, för det var pisamt.


Nu är vi iaf hemma igen och jag ska fortsätta grejja lite..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha... jag skrattar seriöst ihjäl mig =)

Det där skulle du haft på film... skulle nog kunna bli en bra reklamsnutt av nå slag =)

Ni är för härliga!



kram

2009-10-22 @ 14:58:14
Postat av: Rebecca

Glömde skriva in namn =)

/Rebecca

2009-10-22 @ 14:59:30
URL: http://bekkiis.dinstudio.se
Postat av: Jessica Tjärnberg

Hysteriskt kul! Tack för ett gott skratt!

2009-10-22 @ 16:18:04
Postat av: tina

detta var det roligaste jag har hört på länge.skulle ha haft det på film ;)

2009-10-22 @ 17:37:29
Postat av: Fanny/mamma

Herregud så vi skrattar nu alltså! :D

2009-10-22 @ 18:11:56
Postat av: Madeleine

Ja, visst är d mitt andra barn!! Händer hos er idag då??

2009-10-23 @ 11:26:46
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: Emelie

Tycker det är dags att uppdatera lite nu va. :)

2009-10-26 @ 22:20:01
URL: http://emelielindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0