Vardagslyx

  • Kände mig totalt väck imorse när jag vaknade. Som tur var somnade Theo om ganska snabbt så jag slocknade på soffan jag också. Som om jag inte skulle vara toknöjd när jag vaknade till och hade fått sova två timmar så hade dessutom Linus kommit hem från hans lektion så han fixade ju med Theo så jag fick fortsätta sova :) Det kallar jag höjden av vardags lyx när man kan sova på dagen, på soffan i nästan tre timmar!
    Så nu är jag totalt utvilad. När jag sen tog mig kragen och kom upp blev det en promenad. Skit samma i vädret tänkte jag, gick ner till stan, och sen till Kvantum, men efter halv vägen var jag helt dyng sur. Då blev jag enorm avundsjuk på Theo som låg varmt nergottat i vagen och skrattade åt mig ;) Men vi gick och handlade lite sen hem igen. Johan och Linus har nyss åkt iväg på en rajd inför helgen. Jag och Theo ska se på förkväll. Ikväll blir det god middag här, Linus ska göra helstekt fläskfilé med grönpepparsås och klyftpotatis, det är ju också vardagslyx :)

    Surrade med Ronja igår, och nu längtar jag ihjäl mig tills vi åker till dom. Allt är fixat och klart. Planering är min hobby :)

  • Barnvakt  (check) Mammsen och Fridolina åker på en shoppingtur till övik och passar Theo medans vi är borta:)
  • Hockyn (check) Vi hoppas att Modo vinner
  • Konsertbiljetter (check) Jag tror tillochmed att det är slutsålt :)
  • Humör (check) kan man vara annat än på topp inför dagar med vänner och vetskapen om att winnerbäck ska spela?
  • Hörselkåpor, fortfarande inte köpta.. Glömmer alltid bort det. Men vi måste ha dom för att kunna gå på hockeyn! Så det är det enda som fattas

Sen står Lyxfällan på schemat, Johan favorit pogram :) Jag ska packa lite inför imorgon. Även om vi inte ska sova borta så är det som inte bara att ge sig iväg längre :) Fast å andra sidan är det inte hela världen om något skulle glömmas, det viktigaste är Theos blöjor, sen finns nog resten dit vi ska :) Sam är ju bara en månad yngre än Theo :) Det blir bebis vimmel framför Idol gissar jag.

Mimmi ringde idag. Hon är rolig att prata med. Vi bestämde att åka och bada nästa vecka! Ska bli härligt. Det ska tydligen finnas en barn bassäng, med 30 grader i vattnet, då kan ju till och med jag som är en badkruka njuta :)
Hoppas Theo tycker det är roligt också, Mimmis barn, Leon tycker iaf om att bada så det ska bli spännande.

Imorgon blir en fixdag :) Sen ska Johan till frissan innan vi sticker iväg.

Nu till nu!















Kommentarer
Postat av: Tess ♡

Hej :) oh vad härligt för dig med vardagslyx! Det behövs emellanåt.



Det låter jätte kul med bad :D ska försöka hinna fixa badkläder till mig nån dag bara isf..

Ska barnen också ha badkläder? Vart hade ni tänkt bada någonstans? Vad glad jag vart att du frågade :)

Kram

2009-11-05 @ 18:22:32
URL: http://mammatess.blogg.se/
Postat av: Tess ♡

Ja men nu när du säger de så minns jag att vi har sett nån typ av badblöja på coop :) Ska nog ta en promenad dit o se efter sen.

Ah gud ja, om jag hade haft nån bikini så skulle jag tagit den o inte köpt nå nytt...

Men vet inte om jag ska ha baddräkt kanske. Har sån komplex för min plufsiga mage.



Hahaha, nej du har så rätt!! nu har man sitt på de torra :)

Kram

2009-11-05 @ 19:21:52
URL: http://mammatess.blogg.se/
Postat av: Caroline

GUD vad söt han är alltså! :)

2009-11-05 @ 21:59:48
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0