Valrossen

Åhh knääp ut mig ut nötskalet! Vilket klant arsle jag är!


Igår blev det som att julstädningen drog igång. Välbehövligt. Tycker jag plockar och städa mer eller mindre varje dag men ibland behövs en ordentlig genomgång och när vi väl satt igång gick det inte sluta.. Johan skulle ta badrummet, rörmockarn satte igång och tömde allt, tillochmed badkaret åkte ut så nu kan jag lova att det bänker där inne. Mitt i allt detta tog vi en snabb paus och fikade hos Emma och Peter, jag berättade om min munktröja.. När jag som mest gravid fyllde nämligen Ingrid 25, jag hade ingenting att ha på mig, ville inget ha på mig och kände mig som en kolosal människa som knappt kunde gå. I ren ilska köpte jag en munktröja som jag vid det tillfället kanske tyckte var snygg, på tröjan var det blåa djur och disskutionen om vad det var för djur blev djupa, Enligt Johan var det hur som helst valrossar, passande för jag kände mig just som en valross.. Under festen som Ingrid hade lekte vi lekar och grejjade massa, när Johan fått i sig en öl eller två kom han fram till mig och sa; Hej på dig min lilla valross.. :) Folket runtomkring måste tyckt att han var väldig oförskämd, man kallar inte en höggravid kvinna för valross, men internt var det jävligt roligt! Så det var alltså historien om munktröjan, som förövrigt är jävligt ful. Jag har bara använt denen gång för den får mig att minnas den där jobbiga känslan av en tung mage och opassande kläder, förutom igår, då hade jag den på mig. 

När vi skulle gå från Emma och Peter hamnade min hemnyckel på golvet.. Sen minns jag inte mer om den.. Vi gick hem och fortsatte tok städa. Sen hämtade jag Linus, vi såg en Falk film och när han åkt fortsatte städningen igen. Idag vaknade jag ganska tidigt och kom på att jag inte visste var min nyckel fanns.. Letade, letade och letade, Ja hela min morgon har gått till att letaden där nyckel, jag har vänt uppner på allt, kläder, tvättkorg, vagn, kollat sömmar, letat i alla vrår, ringt och terrat Emma, bett henne leta.. Jag tog vagnen, lämnade olåst, och gick samma väg vi gått igår två gånger, åkte hissen hos Emma och kollade i träpphuset, Ingen nyckel.. Inte någon stans.. Tillslut gav jag upp.. Ringde tillJohanochsaatt vi förmodligenmåste byta lås och vi beklaga oss om hur tråkigt det skulle bli att lägga pengar på en sån grej.. När han tillslut säger, men har du verkligen kollat överallt och rabblar upp alla möjliga ställen att leta på.. och ja jag hade letat överallt utom det sistnämnda.. Den därjävla VALROSS tröjan! Och hur dum får man då vara.. Hur kunde jag glömma att jag hade den på mig? Hur kunde jag gå ner och vältra mig i vagnen, överväga att sprätta upp jackan för att den kanske kunde ligga i fodret? INNAN JAG KOLLAT I VALROSS TRÖJAN! Hur som helst så har jag ju hittat nyckeln, det är huvudsaken, men hatet till tröjan är större än någonsin. Fy fan för den där tröjan och känslorna den framhäver! Tänk att man kan ha sånna känslor för ett kädesplagg..


Trots alla timmar igår av total utrensning här hemma har vi fortfarnade golven kvar. Men dom tar jag idag så blir det julmys resten av tiden. Theo  har sovit hela natten och är på stårlande humör :) Tur att någon har varit det idag iaf.. 

Ikväll ska jag på kurs. Utbildning om att hålla i möten kanske? Jag minns inte. Tre timmar i Sätra någonsans ska jag tillbringa kvällen. Allt sånt ser jag som plus. Inget betalt men bra att ha på papper sen och utvecklande för en själv om inte annat..

FYRA DAGAR KVAR tills vi åker till Övik och FEM DAGAR KVAR till konserten :) Som jag längtat!

Ha en bra dag! Nu ska gloven dammsugas.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0