Gunilla Gunilla

Gunilla Gunilla, det är min barnmorska. Hon är trevlig, men lite tvär :) Mitt blodtryck var lågt, och jag hade järnbrist, det visste jag iof redan så det var väl inget nytt, men hon påpekade det och gav tips på vilka järntabeltter jag skulle köpa.
Johan var fachinerad av att höra hjärtljuden där inne, det är häftigt! Jag var på ganska kasst humör denna morgon, eftersom jag inte fårr sova så bra tack vare rygg och höfter. Det första Gunilla sa när jag kom var  "Jisses, du ser trött ut" och under dom 40 minuter vi var där inne hann hon påpeka mitt trötta utseende 3 gånger ! Det kändes ju allt utom bra, men det är väl smällar man får ta. Livet där inne följer kurvan perfekt än så länge. Och jag har fått råd om hur sommaren ska se ut. Att sitta hemma hela sista månaden tyckte inte Gunilla var ett alternativ, vi skulle alla må bra av att "tänka på annat" och så länge allt såg bra ut kunde vi gott och väl hitta på saker.. Så beroende på kroppsformen åker jag nog hem några dagar ändå :) Även Gunilla tyckte att mitt blindtarms ärr så fult ut :S men kanske skulle det ge med sig sa hon, men det tror knappast jag, bleknar gör det säkert, men mindre blir det aldrig.

Fanny ringde och frågade om jag ville föjla med dom "förälder" på deras klassresa till Polen och annat :) Det kliade i fingrarna tills hon sa vad det skulle kosta :S Det var trist! Dessutom var det just över datumet som vi ska flytta så det blidde inget av det. Jag ska ta mig dit på egen hand en dag iställer :)

Igår var jag och Johan ute med bilen och åkte runt och kollade små smultron ställen :) Det var dåligt väder och vi var rastlösa. Idag är det också dåligt väder, små regnar och är lite små kyligt!

Imorgon ska  jag till frissan, ha lektion, såg i kalenderna idag att jag har prov på ONSDAG! Så jag måste avsätta tid för matte framöver. Yoga imorgon också. Har fått order att röra mig ännu mer nu när blodtrycket är så lågt.. Men det börjar bli väldigt jobbigt faktiskt.. En promenad ner till stan får kroppen att bli helt mörbultad, men om det ska vara bra så är det bara att traska på. Johan ska följa med mig till fjärran och simma också, måste bara införskaffa en ny bikini.

En månad kvar tills jag anläder Ramsele, och lika kort tid kvar tills vi flyttar. Tiden flyger iväg..


Bilder från Lördagskvällen!








Nu ska jag grejja lite här hemma.



Kommentarer
Postat av: Lina

Jasså du har också henne. Vi i föräldragruppen brukar skoja om henne o säga att vi ska ha invägning vart vi än är för det va det första hon tjatade om jämt. - Har du ställt dig på vågen??? Håller med dig, visst är hon lite väl tvär. Skulle vara kul att se dig.

Sköt om dig! kram Lina

2009-05-06 @ 08:44:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0