Fredag och helg!

Gårdagen gick fort som attans.. När Johan kom hem hade han med sig nycklarna till nya lägenheten så vi åkte dit ganska direkt efter att vi ätit.. Nackdelen var att när alla möbler var borta så kunde man tydligt se alla skavanker och saker som måste åtgärdas, det var en del, men det kommer bli bra tillslut det vet jag. Johan är väldigt händig och tycker dessutom att det är väldigt roligt att grejja på det viset. Jag satte mig på golvet i vardagsrummet som ekade tomt och funderade.. "Jisses, här sitter jag nu, i Gävle, nästintill höggravid, i en ny lägenhet tillsammans med väldens bästa pojkvän"  Det kändes så otroligt bra.  Vi åkte direkt till en färgaffär och kollade runt, hittade mycket fint.. Sen åkte vi hem till lilla boningen igen och det kändes trångare än vanligt :)

Inser att det kommer ta tid innan det blir som vi vill ha det i den nya lägenheten men jag har tid för jag hade planerat att bo där ett tag.. Man får ta lite saker i taget..

Jag gjorde mig iordning och hade smått panik över vad jag skulle ha på mig, Jag provade lite av dom gamla kläderna, vilket gav mig och Johan rejäla skratt, "en stoppad korv" såg jag ut som ;) Det var galet roligt ett tag, men sen tröttnade jag och när jag insåg att i princip hela garderoben var i tvättkorgen blev jag tvär sur, men med lite hjälp av Johan var jag på fötter igen.. Sen åkte jag ner på HeartBreak, Emma, Peter, Ingrid, Patrik, Lina, Milla och två killar till var också där.. Johan stannade hemma. Vi hade trevligt! Var nära att vinna, men det sprack :) Men kul var de..

Somnade ganska fort när jag väl kommit hem, och att kliva upp imorse var mer än vad jag hade lust med, men vi skulle ju till den där föräldra kursen.. Det är verkligen trevliga människor i vår grupp och tack och lov var det inte bara jag som såg trött ut. Dom flesta i gruppen har gått längre än vad jag gjort så det är alltid spännande att se om alla är där eller om någon starat i förväg ;) Vi fick se en förlossningsfilm som jag helst hade varit utan.. Fanns verkligen ingenting i filmen enligt mig som kunde få mig att känna mig tryggare i situationen.. Men Johan tyckte den var bra, och han kan behöva lite lugn :) Vi pratade om allt mellan himmel och jord och jag faschineras över hur kroppen fungerar.. Helt otroligt egentligen att den är skapad för att klara av och göra allt finurligt den lyckas med :)

Vi åkte till Gavlegardarna för att titta på tapeter, vi sa att vi tyckte att besiktningen var dåligt gjort.. Med den hyran vi betalar känns det som att man iaf vill ha hela dörrar, inte en med hål i.. Hon höll med och bad oss ringa besiktningsgubben på måndag, kanske kan dom fixa lite av det som var? Hoppas.. Vi fick med oss några pärmar med tapet prover som vi ska kolla i.. Det finns mycket fint, men det är så svårt att välja.. Även fast vi är ganska klara över hur vi vill ha de. Mamma ska komma och hjälpa oss att måla. Så väggar och sånt blir nog klara innan vi blir tre. Golven däremot kunde ta upp till tre månader. Känns inte så roligt att ha massa hantverkare och golvbyten på gång i hemmet när man just fått hem ett litet spädbarn,  så vi får se hur det går. Hoppas det kanske kan gå fortare.. Men det känns spännade, vi ska ju ändå göra lägeneheten personlig, och jag tror vi kommer få det bra! :)



Johan slutar klockan 13, då blir det att köra lite grejjer, och städa lite där borta, slå på kyl och frys, en fixar eftermiddag. Imorgon går flyttlassen, vi hämtar släpet tidigt på morgonen och kör igång direkt.. Vi kommer få bo lite primitivt där borta i början också eftersom vi ska börja fixa redan nu bestämde vi. Ska måla lister och grejja så fort som möjligt, då har jag lite sysselsättning om dagarna också.. 



Idag är det uper fint väder ute och jag känner sug efter jordgubbar, gissar att det blir en sväng till rondellen för en liter eller två :) 

Ha en bra dag.

 

Kommentarer
Postat av: Cissi

Härligt att det är på gång nu! :-)



Och du, behöver ni hjälp så hör av er!



Kram

2009-05-29 @ 14:22:08
URL: http://cissi.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0