Tillbaka

I dessa dagar med kanon väder har jag undvikit datorn :)

Lägret var iaf kanon roligt! 40 ungdommar som var peppade. Jag Robin, Niklas och Dennis packade in oss i en full probbad mini buss och åkte upp i förväg till Mållångsta.. Sen anlände resten av gänget med stora bussen! :)
Vi grillade, sköt fyrverkerier, eldade, skrattde, dansade, jag fick lära mig en afrikansk bröloppsdans:), sjöng och massa annat..
Jag sov ganska lite i jämföresle vad jag brukar göra :) men det var det ju värt.
På fredagen packde vi ihop och åkte hemåt. Vi anlände stan vid 14.00 för att se demonstrations tågen och lyssnade på Socialdemokraternas tal! Johan kom och mötte mig och bar mina väskor hem :P
Vi bytte om och gick ner på stan igen i det VARMA vädret för att få i oss en matbit.. Jag sa efter vägen att jag längtar tills Tant grön öppnar, och vad ser vi mitt emot rådhuset? DET HAR ÖPPNAT!
Vi stannade till och käkade, då dök Kent upp, en arbets kollega, han skulle agera trubadur där under kvällen så vi stannade kvar. Emma och Peter kom ner efter ett tag också.. Vid 21 tiden tog jag och Johan bussen till Bomhus där vi skulle hämta bilen, jag ville tillbaka men Johan la en enfaldig röst att hyra en film så det blev så..
Väl hemma såg vi tio minuter av filmen innan vi somnade båda två för att sen vakna vid 05 och alla lampor var tända :) Vi var trötta !

Igår åkte vi till vårvik, ett super fint ställe vid havet, Jag Johan, Jonas, Anders, Kristin, Hella och Magnus.. Solade nån timme, men min rygg pallade inte att ligga på filten med all sten under :S och Johan brände sig rejält så vi valde att åka till Hemling by med Sophie, Mattias, Isabell och grilla istället! Det var super mysigt. Kanon skönt att sitta i skogen med lite skugga och äta lite grill krov :)

Efter det åkte vi hem och duschade och jag kände för allt utom att sitta hemma.. Vi gick till Anders där han, Micke, Jonas Emma och Peter var, där dracks det whiskey och coca cola.. När grabbarna svidad om och var redo åkte vi till Kristin och intog en bänk på gården där, där vi umgicks och hade trevligt.
Vid 00 gick vi ner på stan och tog ett bord på berggrenska gården. Super mysigt (fast tant grön är ändå det bästa) ;)
Vid 01 skulle dom flesta till Heart Break, men för mig var det inte ett alternativ att rumla runt i en trång lokal fullproppad av massa fulla människor, köttmarknad var jag inte sugen på, så jag och Johan gick på donken för att han skulle få i sig lite mat sen knallade vi hemåt. Stötte på hans arbetskompisar som var en aning rusiga, det var ganska roligt att höra dom prata ;)

Idag klev jag inte upp förns tolv och inte har vi fått mycket gjort sen dess heller. Städat lite, handlat och nu är Johan och byter däck på bilen. Deklarationerna är fixade och vi ska göra köttfärssås snart.

Imorgon ska vi till barnmorskan och sen får vi se vad som händer.

Hoppas ni haft det bra under valborg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0