Just idag är stark..

Jag känner mig sliten och funderade på vad Ronja hade gjort om hon känt så.. Hon hade nog målat naglarna, lagt en ansiktismask och rakat benen? Så det är precis vad jag ska göra, då kanske jag piggnar till :) För just idag firar jag..
Skäms lite över hur lycklig jag är just nu. Det som för andra är en fis i rymden men för mig en stor prestation..
På lektionen satt jag nästan och krampade, tankarna på att hålla tårarna tillbaka när jag fick mitt IG, skulle göra en scen och springa därifrån eller skulle jag spela cool som om jag inte brydde mig? Att jag skulle klarat kursen släppte jag inte in i tankarna för att slippa den där tunga besvikelsen.. Men ut därifrån sprang jag och ringde pappa direkt!
"-Jag klarade kursen, jag fick G" och den känslar var ju hur skön som helst. Jag lallade hem efter att ha tryckt i mig jordgubbar, min barnmoska sa att jag kunde äta hur mycket jordgubbar jag ville, det var bra mitt järnvärde. Jag följer kurvan på pricken och allt ser bra ut. Hon fick sig ett anatl sprakar när hon skulle mäta magen och påpekade för tredje gången att det är ett aktivt barn vi väntar.. "jo, tack, jag har förstått det" :)  Det var första gången inte Johan var med, på gott och ont. Det blev mer av ett samtal mellan henne och mig istället för en undersökning och vi kunde prata om inte bara graviditeten utan också om relationer och förhållanden. Det kändes bra!

Ikväll ska vi grilla hos Emma och Peter och jag ska fira med mig själv :) Har ju lovat smörgåstårta och fest om jag fixar det, jag brukar ju hålla vad jag lovar så när skatteåterbäringen kommer blir det lite kalas.. Känner mig som ett barn som lärt sig cykla, men det borde vara tillåtet att känna så ibland..


MATTEN ÄR KLAR OCH JAG FICK GODKÄNT!!!!!!!!!!!!
Nä till duschen för en uppigade frächare look, det kan Johan behöva.. måste vara tröttsamt att komma hem till en trött, osmikad, slapp och tråkig flickvän varje dag. Idag blir det annorlunda :)


Kommentarer
Postat av: Weronika

STORT GRATTIS att du vart godkänd i kursen.

Är det ok om jag länkar din blogg i min?

Kram

2009-05-26 @ 17:21:36
URL: http://wirriga-wirpan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kanon då ska jag GENAST lägga in länken. Aboslut, klart vi kan hitta på nå´t dt är bara att du hör av dej. PÅ torsdag ska jag vara på skolan med Isac på fm annars är jag ledig.

2009-05-26 @ 17:51:01
Postat av: Rebecca

Weeeeee! GRATTIS vännen! Fan så skönt att du fått det där ur världen! =) Det har du gjort BRA!!!

Vi borde ses snart... när både erat och vårat flyttstök är över! Ska nog slå en signal till dej nu istället!

Kramar

2009-05-26 @ 18:13:25
URL: http://bekkiis.dinstudio.se
Postat av: Emma

GRATTIS gumman!!!

2009-05-26 @ 18:16:00
Postat av: MammaGerda

Grattis till den avklarade kursen :) Jag väntar med spänning på min dom...

2009-05-26 @ 20:59:21
URL: http://gnuggis.blogg.se/
Postat av: lovisa

Ett STORT grattis!! Grymt härligt att du klarade den:)

Vi ses i morgon:)

2009-05-27 @ 00:08:06
Postat av: Weronika

Du är utmanad i min blogg...=)

2009-05-27 @ 08:35:11
URL: http://wirriga-wirpan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0