Se upp med kortet!

Blev väcktav telefonen imorse, det var Lena från banken. Mitt kort hade blivit utsatt för bedrägeri?? Knappst sa jag för jag har mitt kort i jackfickan. Mn tydligen hade någon kopierat det, misslyckats att använda det. Så just nu väntar jag på ett nytt kort. Fick hjälp av Emma och tog ut lite kontanter på via hennes kort. Lite läskigt att människor kan göra sånt. Jag hade ingen märkvärdig summa på kontot, men ändå. Teknikens under. Se upp med var ni tar ut pengar eller drar era kort. Som jag förstår är det tydligen väldigt svårt att få tillbaka dom pengar man bli bestulen på, om någon skulle lyckas. 

Tog en prommis till Kvantum sen gick jag till Emma, Madde kom dit. Vi skvallrade och fikade. 
Gjorde en lunch när jag kom hem och har vilat en stund. Funderar på vad jag ska göra härnäst? 
Städa lite kanske, tycks alltid behövas här hemma. På torsdag kommer Johan hem, för att börja jobba här igen. 
Ska bli skönt, men har ju samtidigt lagt till sina egna rutiner nu när han vait borta :) Bara att anpassa sig tillbaka till dom gamla rutinerna igen. Hur som helst ska det bli skönt att inte vara så ensam längre. 

Nä, nu till städningen. Ha de bra.  

Kommentarer
Postat av: MammaGerda

Ojojoj... Det är tur att man inte har en förmögenhet. Annars kan man ju ordna e-sparkonto dit man langar över det mesta så laglösa personer inte kommer åt dom.

2009-03-03 @ 21:41:49
URL: http://gnuggis.blogg.se/
Postat av: Cissi

men usch, vad otäckt! :-/



Ändå uppmanar de folk att betala med kort, hur sjutton ska man kunna veta om det är säkert eller inte??



Hoppas du får en bra dag i städandet!



Kram Cecilia

2009-03-05 @ 09:37:55
URL: http://cissi.bloggproffs.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0