Du har förnävarande..

...plats 103 i kön, beräknad kötid är 20 minuter.. Hos skatteverket..
Innan det samtalet har jag ringt 6 gånger till försäkringskassan och 3 gånger till arbetsförmedlingen.
Och det ändå jag har i huvudet just nu, är hur i hela friden människor tänkt när dom lagt upp saker.
Att det ska vara så kolosalt omöjligt att få hjälp med att planera föräldraledigheten och göra så allt blir riktigt?
Märkligt och mitt huvud skriker LÄGG NER! Men jag måste ju sitta i den här telefon kön för att se till så dom drar rätt skatt.. Åhh, vilken dag! Jisses! Efter alla dessa samtal och tre långa timmar framför datorn på försäkringskassan hemsida har jag fått ett enda vettigt svar och det var inte av någon som jobbar inom ämnet, eller som borde kunna saker kring det utan det var av Jessica Brosson, endast hon kunde ge mig ett vettigt svar på en av alla miljoner frågor när det gäller det här.. Och arbetsförmedligen verkar ju ha noll koll.. är jag den enda arbetslösa som ska få barn eller?

4 timmar har jag hållt på med det här nu. Börjar se slutet.. ett samtal till så har jag tagit mig till steg 3 på hemsidan :) ÄNTLIGEN.

Dagen började bra iaf =) Vaknade av ett sjudundrands smatter på fönstren och såg att det verkligen spöregnade ute. Vilket gav mig mer än rätt att kunna sitta framför datorn och pyssla med sånna här saker.. Nu är klockan snart 16 och det regnar lika kraftigt fortfarande.. Jag hoppade i badet och ringde Melissa, surrade i över en timme :) Så jag förvandlades till ett russin och vattnet hann bli små kallt innan jag var färdigt..

Gårdagen var iaf hur bra som helst.
Johan kom hem och vi käkade middag sen blev det en powernap på soffan innan vi beslutade oss för att gå en prommis ner på stan och kolla på Sommarkväll. Det var mycket folk ute och bra musik. Lagomt till Nanne Grönvall entrade scenen så gav vi upp.. Mina ben bar inte och det bästa var att gå hem.. :)









Kommentarer
Postat av: Linnea

Hoppas det gick bra med försäkringskassan, att du fick tag på någon som kunde hjälpa dej :) Här har du ju nämligen en till arbetslös som fått barn, så jag vet hur du har det :) Krams

2009-07-09 @ 20:09:14
URL: http://linneasjolen.blogg.se/
Postat av: MammaGerda

Vad är det för frågor du undrar över? Kanske kan jag hjälpa dig?

2009-07-09 @ 21:21:30
URL: http://gnuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0