Vart kommer drömmarna ifrån?

Min mamma drömde om en gris som åt upp hennes hår, när hon var ung.. Jag har egentligen aldrig drömt nått "speciellt" en dröm jag minns från när jag var lite var att jag spran naken längst vägen ovanför min moster och blev jagad av vargar, nix, ingen räddade mig :S Men nu drömmer jag dom mest konstiga drömmar. Vissa är preskiberade men inatt tex drömde jag att jag lånade toaletten på ICA i ramsele och när jag satt och kissade kom peronalen in och tyckte att jag hade kissat för länge.. att något var fel :S Unra vad som händer i huvudet och varför man drömmar så konstiga drömmar? För jag har väldigt svåt och tro att alla drömmar kan bli en sann dröm, då vore livet väldigt konstigt..

Visningen gick toppen bra igår och det var suer kul.. Johan inspekterade mest badrummen och rören, irriterade sig på att dom lämnat kvar befintliga rör trots renovering och sånna grejer, jag berundrade altanen och uteplatsen, drömde mig bort, men det blir jag skeptisk, hittade ett hål i väggen från basut. Ventilationen från basutn gick ut i hallen, listerna var väldigt smutsiga.. Men mest var det små "bagateller" som man billigt skulle kunnat fixa. Det enda rum som inte var inrett var badrummet nere, och då ingick även nytt porslin till det i köpet...

Men vi pratade igår och räknade, och även om det på nått knapert vis skulle gå så ansäg vi att det inte var värt det...
Man ska ju även kunna leva och varje krona kan inte gå till bostaden även om det brukar resultera att den större delen av inkomsten faktist går dit så beslöt vi oss för att faktiskt ite ens gåtill banken. Känslovallarna satte igång och gråt några löjliga skvättar på väg ner till brynjan ;) Haha.. kom på mig lika fort med hur löjlig jag var.. Det bruar ju vara menat som Lotta sa när jag kom fram :) Vi kommer hitta ett br ställe att bo på!

Kvällen blev hur lugn som helst, hängde på brynjan en stund, gick hem.. kollade lite tv och sen slocknade jag..
Nu sitter jag här igen en tidigt torsdagsmorgon och ska strax till skolan..

Ha en bra dag!
Kram kram


Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, du vet det är nog inte meningen att ni ska bo där nere...Det finns nog nåt litet torp för 2 kronor med friström som bara står och väntar ;) hehe...

2009-01-22 @ 17:41:50
URL: http://spunkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0