27/1 2009

Vilken härlig dag. Full fart.
Pluggade som tusan under lektionen och kom riktigt långt, så långt att jag skulle få göra första provet, men ddå visade det sig att eftersom boken vi läser i har inte lärarna hunnit göra klart proven :S lite irriterande, dom sa att jag sulle fortsätta räkna så länge, men vadå? Man vill ju avsluta och visa att man kan innan man kastar sig in i nästa del?

Kanske ska förklara det där med den rosa bollen :) En av mina bästa vänner bor i Övik och är väldigt duktigt på att träna och äta sunt, se till att hälsan är på topp. Hon och hennes pojkvän brukar ibland göra olika träningsövningar. Men då han är borta på hockey match eller liknande har hon nu köpt hem en rosa boll som hon an träna med. Önskar verkligen jag kunde hitta den insperation hon har, och tycka att det är roligt. Har faktiskt fått super bra tips av henne som hjälpt mig, bland annat ett frö (minns inte vad den heter  linfrön?) som jag har i filen så magen blir bättre. Därav den mystiska bollen :)

Efter lektionen knallade jag ner på stan och köptemig en miniräknare. Kanon bra pris och dom är ju alltid på nått sätt bra att ha så det kändes som en bra investering. Köpte även en klocka (jag har aldrig varit en klockmänniska men jag ska göra ett försök) och en jätte fn ring för mitt present kort.

Ser också att det börjar bli tid för tulpaner :) Någon som älskar tulpaner kanske ska få en överrakning?
Vad tycker ni? 

Det var faktiskt jätte mysigt att gå runt på stan ensam, utan stress och utan ngra "måste ha".. Börjar få tillbaka kontrollen igen. Förra veckan var det bara kaos kändes som och jag hade inte alls lust att gå på festen, hade ingen lust att laga någon mat, eller att plugga, städa, diska, promenera.. Ville bara ligga i sängen och grubbla :) Men nu är jag tillbaka igen och jag känner mig mer laddad än någonsin, trots lite kräkningar, trötthet och diverse åkommor :) Nu är det roligt allt igen :) Haha.. Har knopat ihop ett brev till farmor som jag ska posta imorgon. Är ju alltid roligt med pst så jag hoppas hon uppskattar det.

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va söt du är emelie, men ibland får du mig att låta som ett hälsofreak :D haha som bara bryr mig om vad jag äter och hur ofta jag rör på mig, jag gillar också glass & godis :) haha! du är go, hoppas att du mår bra. Puss puss

2009-01-27 @ 22:42:00
Postat av: MammaGerda

Uh, kräkningar låter inte bra. Är du mycket illamående?

2009-01-28 @ 19:29:06
URL: http://gnuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0