Nostalgitrippen..

I dessa tider känner jag mig ungefär som jag gjorde förr :P Haha, när jag kunde gråta bara för att, grubbla och dagdrömma. Minns under gymnasiet när Ronja nästintill fick fnatt för att jag var på så olika humör från dag till dag.. =)
Sånna där känslovallar man får när man tänker tillbaka på allt som varit, allt som kunnat blivit annorlunda och hur man sakta inser at tman faktiskt förändras, jag har nog fortfarande svår att acceptera att vi inte längre hänger med moppe pojkarna nere vid vindskyddet eller att alla inte samlas utanför grillen en fredagskväll :) att dom flesta faktiskt startat nya liv och att det inte kommer bli som förut.. Men det hör kanske till att bli "vuxen".. Jag är iaf glad, för att även om mina bästa vänner är utspridda lite var stans har vi forfarande väldigt bra kontakt tycker jag. Och det känns super kul. 

Men ibland är det svårt att låta bli att tänka tillbaka, på årens gatufester som varit, på utflykterna vi gjorde, på festerna som spårade ur, på alla dom stunder som var en prick över i:et, när man var förälskad upp över öronen i nått av pojkbanden, eller när vi spelade pogg på krångåkerskolan, härliga tider.. Men så kommer jag säkert känna om tio år igen.. Hur underbart det var att flytta till Gävle och hur tacksam jag var då.. Det är nog en del av livet? 
Det mesta sitter nog i Ramseles charm också. Uppskattar det stället mer än någonsin, och jag ser alltid fram emot att komma hem en sväng.. Det är som roigare då.. och fortfarande händer ju saker som vekigen är värt att minnas, det vill jag lova, skoter turerna, sommarbaden i ramselesjön, Ronjas 20 års fest, Melissa som somnade kissandes mot ett träd i västansjö, Johanna som spydde rödvin i en glassburk, övningskörningen längst ovanmovägen och allt annat tok, Eller sker att inte minnas, men det är ju inget som nämns här :P 

Här hemma mitt i alla nostalgi tankar spelas Totta på högsta voym och ja försöker inerligt hitta insperation till att göra ett städ ryck, men det kommer som aldrig. Tips!?  
Längtar tills posten kommer imorgon för jag vet nämligen att det är post till mig :) 
Idag fick ag ett litet brev av min mormor, hon berättade om Jessicas examens dag och skickade även med programmet för hur hennes dag såg ut så nu känns det nästan som att jag var med ;) Det var roligt. 
Min lilla syster har varit på en till gymnasieskola och tittat idag men det lät som att hon hade bestämt sig för Pitå ändå :) Det blir kul för henne :) men ack så lång tid det tog att resa med tåg dit.. Men det ska nog gå på nått vis ändå :P

Nä nu ska jag verkligen hitta den där städglädjen, annars blir vi deprimerade och lever bland sopor.. :P 

Ha en bra kväll!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0