Hundar, Piteå och matematiska tankar :P

Galenskaper. Idag när jag var ute, såg jag ett hundslagsmål. Eftersom jag är lite rädd för hundar jag inte känner så tyckte jag att det var ganska otäckt, eller det är det ju ändå.. Hur som helst så såg det ut som att den mindra hunden bet av örat på den stora hunden :S Jag var ganska snabb därifrån för efter en stund släppte dom hundarna av någon anledning så jag inbillade mig att dom skulle attackera mig istället, men det slutade med att undarna slogs och ägarna skrek åt varandra.. Helt galet vilket kaos det såg ut att vara och stackars hundar.

Idag åker min lilla syster till Piteå och ska kolla på en skola där som hon vill gå på. Jag gillar inte tanken på det :) haha.. självisk som jag är villjag ju helst att hon flyttar till Gävle :P Men jag hoppas såklart ändå att skolan är bra.. Men Pite (?) det är verkligen låååångt. Hon och pappa skulle lyxa till det med Hotell =) ag är ändå nöjd så länge hon inte pluggar i sollefteå. Hyser mycket agg mot den skolan trots att jaginte ens gått där själv :P

Idag ska vi åta pölsa som mormor gjort till Middag, denna dag ligger det i johans händer att det står mat på bordet :)
Haha att det kan vara så skönt ibland att bara få komma bort en liten stund och se nya ansikten.
Grubblade på det idag, att jag har egentligen inte umgängeskrets här i Gävle trots att jag bott här i över ett halv år nu.
Men å andra sidan har jag ändrat lite på mina principer också och anser numera att det ibland kan vara bättre med få men väldigt nära vänner istället. Men kanske träffarman på någon lustig prick i skolan nu när jag tar tag i den saken.
Har ju inte haft världens bästa jobb heller för att skapa nya kontakter, på hemmen är det oftast dom i mammas ålder som jobbar.  Trivs väldigt bra hur som helst.

Ser fram emot våren. Hoppas mamma kan komma och hälsa på igen så vi kan gå en runda på stan.. förhoppningsvis lite nya inköp till en förhoppningsvis ny bostad (!) För att inte tala om hur mycket jag längtar till sommaren och värmen.
Kunna vara ute och slippa lager på lager av kläder.  :)

Funderar också lite på hur det här med Matematiken ska gå. Jag käner mig verkligen motiverad denna gång, men problemet är att Johan har lovat att hjälpa mig. Och hittils har jag lyckats blivit ovän med både mamma och pappa under dessa matematiska genomgångar, och dom har ändå ganska bra tålamod till skillnad från Johan =) Haha.. det ska bli spännande.

Nu ska jag kila.
Någon som ska se let´s dace imorgon?


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Yes, det blir let`s dance i morgon... men mest bara för att se hur alla klarar sig! =) Förstår inte riktigt vad dom har hittat alla B-kändisar i år :p



kramar

2009-01-08 @ 17:21:27
URL: http://bekkiis.dinstudio.se
Postat av: Caroline

Piteå skulle jag också vilja gå i skola =) När jag har gått ut skolan ska jag flytta dit =) Och jag förstår dig att du inte vill att hon ska gå i stan.. Usch för Sollefteå. Det är därför jag bara är där när jag måste ;p Men när ska vi åka till Tina nått då? =) Hoppas allt är bra annars! Kram

2009-01-08 @ 17:36:02
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/
Postat av: MammaGerda

Läskigt när hundar attackerar. Vad var det för hundar och vart såg du dom? När vi bodde på Brynäs blev Oliver attackerad av en schäfer som bor brevid bageriet. Jag fick slita åt mig Oliver så att den hunden inte skulle kunna nå honom. Det är så mycket sånt otäckt som händer, hör hela tiden om nya attacker :S

2009-01-09 @ 12:39:32
URL: http://gnuggis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0