Lördag 28

Gårdagen var ju underbar, med vissa undantag :)
Vi tog en promenad ner till Olearys och beställde mat. Lgomt till första tuggat blir det ett gräslit högt liv och det visar sig att ett "hevy metal" band har sin sound check.. :S Dom spelade svin högt och gräsligt lät det, detgick inte ens att prata oc fok gnällde me inte slutade som spela.. Det var iaf skidor på tvn till en början, men just när bandet slutat spelat visas matchen mellan Leksand och Malmö, vilket intresserad Johan väldigt mycket :) Men tillslut pallrade vi oss ner till biografen och spelade flipper och körde rally bilar.. Vi intog våra platser och kollade på filmen, som var helt otroigt bra.
Just i det spännde hörde man någon i "publiken" som ropar "Mamma" och "Ring 112",filmen nödstoppas och en kvinna har tappat medvetandet.. Efter ett tag piggnar hon till och lyckas ta sig ut ur lokalen.. Men jag undrar verkligen hur dom kan lämna stället obemannat, det borde vara någon där utanför iaf. Det to jätte lång tid innan någon hittade en pronal som kunde hjälpa till.. Och sen blev det 20 minuters paus mitt i filmen, för att dom skulle spola tillbaka.. Huvudsaken den där kvinnan mår bra så är ju allt ok. Hur som helst tyckte både jag och Johan att filme var helt kanon :)

Efter den gick vi en timme på Minel och Bar för att lyssna på Kent som agerade trubadur, han var verkligen duktig! Jätt mysigt ställe också enligt mig. Lite folk och lugn stämning :) Sen blev det hemgång i kylan och lite smått eftelängtat sömn :)


       





Idag har var varit på Ikea och köpt spots och beställt en ny lucka.. Så snart kanske det blir klart också :) Jag har vikt tvätt ochnyss kört ner Johan och Magnus till Brända Bocken där dom skulle inta diverse innan hockeyn antar jag.
Magnus hade med sig en Ruoter när han kom hit och lyckan var som gjord.. Jag sitter alltid som fast klistrad vid ett och samma ställe med datorn och det ska bli skönt att kunna ha datorn fri från sladddar, för vi fick den där makapären och jag ringde direkt till Peter för att fråga om han kunde hjälpa mig att koppla in den, och han skulle komma senare.. :)

Ska hämta Lovisa vid halv sju på Högskolan sen är det mys framför Melodifesivalen ! Gissar att jag blir något av en chafför åt grabbarna inatt också.. Men Johan körd ju mig sist så man får väl bjuda till lite :)

Nu ska jag fica lite här hemma!
Ha en bra lördags kväll!

Kommentarer
Postat av: Lena

Hej ... :) Roligt att du läser min blogg. :) Jag klipper mig alltid på salong Obsession. Det ligger på en tvärgata i samma hus som Klädpiraten. Dom rekommenaderar jag verkligen. :)

2009-03-03 @ 12:32:08
URL: http://axelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0