Svenska hjältar





RÄDDADE LILLEBROR Hampus Adolfsson, 5, förstod direkt att l 
RÄDDADE LILLEBROR Hampus Adolfsson, 5, förstod direkt att lillebror Ludvig, 18 månader, behövde hjälp när han låg livlös i badtunnan. Han tog ett stadigt tag om Ludvig och lyckades dra upp honom.


Vi kollar på Svenska Hjältar galan, det är häftigt att få se vad alla gör. Otroliga insatser. Egentligen helt självklara kanske, men ofta i vissa situationer låser sig kroppen så man kanske inte gör någon ting istället. Men dom som är med ikväll har verkligen gjort en insats. Jag är så blödig.. det har jag alltid varit så det är inget nytt. Men sånna här pogram är bland det värsta..

Det snöar ute och vi myser inne, Theo somnade nyss i Johans knä så vi har lugn och ro här hemma :) Jag tog en snabb prommis och postade dom där julkorten. Nu är det ur världen. Bara ett fåtal som vi inte tänker posta utan lämna istället. Det fixar vi en annan dag.
 
Imorgon ska jag till Ingrid, är bjuden på tjejkväll där. Ska bli kul att se hur dom bor. Det blir julfika och julklapps byte :) Theo är enda undantaget. Johan har hur mycket som helst på jobbet så han får hänga med mig istället, men det blir mysigt!

När jag gick för att posta julkorten Rikard. Han ville brätta att han och Tina kunde vara med Theo på lördag :) Verkligen lyx när man inte ens behöver ringa och fråga! Skönt att ha några som ställer upp för man behöver lite egentid om så bara för nån timme. Så på lördag finns jag och Johan på spegeln och lyssnar på musik. Kom dit ni som kan! Det blir en bra kväll! Senare på kvällen får jag sms av Tessan där det står:

"Hej. Rikard ringde och sa att han kunde vara med Flisan den 23, det blir en barnvagns fri dag" :)
Haha.. ganska skönt, för jag skulle nästan vilja se vårat tålamod och humör när vi vandrar runt i julkaoset på köpis med ungarna som sypatigråter med varandra, ska äta omvart annat och mitt i allt det ska det hittas klappar :) haha.. Jag iaf gjort klart min lista på julisar nu så lite koll har jag iaf.

Näe, nu bojkottar jag datorn och passar på att vara med Johan medans pannkakan sover.



Läs om alla olika hjältar

"Han var jättetung men jag fick upp honom”



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0