Kallt

Ja den här dagen hade ju kunnat börjat bättre..


Jisses va kallt det är ute.. Säger jag som har -10, hemma var det -27 idag ;P

Mitt bank kort är borta! Mot min vilja gick jag ner på stan, in på banken, och fick som tur var världens trevligaste kille som kunde hjlpa mig.. Var inte på nått vidare humör själv så när han sa -"Ja okej, det kostar ju 900 kronor att spärra och få ett nytt kort" Ja då blev jag så arg att jag bara drog tillbaka mitt körkort och kände hur tårarna började komma, det enda jag fick fram var "Det var ett jävligt dyrt kort det där".. Men jag fattade lika snabbt att han skojjade och i efterhand var det ganska roligt. Så nu är det där kortet ur världen.. Förstår inte, jag måste ha förlagt det eller lämnat det någonstans i min för övrigt just nu ganska snurriga tillvaro..

Jag knallade vidare i kylan till Fjällbacken och handlade hem lite mat, mest grönsaker denna gång.
Sen fick jag lägga på en rem då jag bokat tvätt tid klockan 13.. Johan var hemma, så även två av hans arbetskamrater, dom gick direkt efter att jag slängt in första maskinen..
När maskinen rullade surrade jag med Jessica B, vi pratade nästan en timme.. Härligt! :)
Sen skulle tvätten upp. Jag sket i att tvätta mer, det blev bara två maskiner. Det är så in i nordens krångligt att ha Theo med dit ner.. Jag fick bära upp honom i tvättkorgen, jag borde träna mina muskler för jag orkar nästan inte bära honom längre..

Så nu är tvätten hängd och jag ska förbereda mat. Johan ska ju äta julbord, så jag bjöd över Tessan på kycklinggryta med ris, hennes Niklas skulle också brot ikväll.. Hade tänkt att vi kunde hyra film men jag insåg vid närmare eftertanke att det kanske inte är en sån bra idé.. Roligare att glo på tv och surra. För vi måste ändå pausa hundra gånger med två småttingar ;)

Näe, nu ska jag anteckna, antecka och antecka.. Man mår bra av att skriva, eller jag mår bra av att skriva.
En dagbok ska jag önska mig i julklapp, där skulle jag skriva ner allt som jag inte skriver här ;) Alla hemligheter!

Ha en fin kväll!




Kommentarer
Postat av: frida

haha hemma i nässjö var det -34 grader ! :D

2009-12-18 @ 17:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0