Stefan Sundström och min Mamma

Måndag igen. Förkyldningen hägrar här hemma, jag känner mig slakt. Johan är också dålig. Men envis som han är gick han till jobbet imorse, han är verkligen trogen sitt jobb. Han ville inte stanna hemma för han visste att det skulle drabba hans kompisar där och att dom då skulle få mycket stressigare än vad dom redan har det..

Ja ni, min Sambo är nog världens snällaste, det är en super god egenskap men inte allt för sällan är det hans fall också, han är helst enkelt för snäll! :)

Jag hade dessutom tagit upp med honom att jag skulle vilja gå ut på lördag. Jag och Emma hade planerat. Tyckte det var lite konstigt att han inte ens svarade när jag frågade vad han hade planerat utan han bara undvek frågan..
När jag frågde ingen sa han heller inget, inget konkret iaf så jag tänkte att han bara inte ville att jag skulle gå ut. Men igår kom det krypande.. Var skon klämde, det visade sig att STEFAN SUNDSTRÖM, tydligen ska spela i Gävle och han hade tänkt bjuda med mig dit om jag ville och om vi fick barnvakt. SÅ SÖT! Stefan Sundström kanske inte är en artist jag skulle bli jätte besviken om jag missade, men jag missade honom på Urkult och på nått vis har han som hängt med Mig och Johan sen vi träffades, han knäppa musik är något jag verkligen kan uppskatta. Och eftersom vi faktiskt inte gick på Melissa Horn skulle det vara kul att ta ett glas vitt och lyssna lite på hans ljuva stämma.. Jag gillar han faktiskt, men har full förståelse för dom som inte gör det..



Igår hälsade vi på Johans bror med familj. Olivia har blivit så stor. Hon är mysig, hon och Theo kommer bra överrens :) Efter det åkte vi och käkade innan vi svängde in hos Johan syster. Där surrade vi ett tag och fikade.
Sen åkte vi mot Ica jag gick in och köpte majskrokar och lite barnmatsburkar.
Ska bli spännande att testa. Majskrokarna har redan blivit lite av en favorit. Han blev så sur igår när den han fick var slut, så han fick en till.. Lika sur när den var slut. Sen fick han inge mer. Då tog helvetet fart här hemma, men om det bara är en majskrok han gnäller för då kan han få gnälla en stund. Och det gick över väldigt fort så..
Han har börjat prata en massa, och så fort vi lägger honom på golvet så kullrar han runt :) Det är roligt att se.
Igår när vi la oss fick han ligga mellan oss tills han somnat. Men då vägrade han ligga stilla han skulle promt vända sig till mage och ligga och kolla upp på oss.. Johan fick inte sova, han låg bara och vifade med armarna och surrade som en galning, så till slut gav jag honom lite välling och vysshade lite så slockande han sen.
Jag vaknade (Hör och Häpna) halv tio idag, och då hade jag inte klivit upp en enda gång under natten.
Johan hade redan åkt till jobbet. Men tydligen hade han varit uppe vid 04 inatt och gett Theo mat. Jag måste ha varit väldigt trött, för jag hade inte ens vaknat. Dessutom hade jag tydligen pratat en massa i sömnen.. Det brukar jag aldrig göra annars. Haha, men han hade inte hört vad jag sagt, kanske lika bra det ;)

Idag kikade jag in på allehanda.se och där fick jag se en bild på min mamma, hennes gubbe och hunden, och några andra människor.. :)


(min mamma längst till vänster)

Det var en artikel om Studiecirklarna dom startat i Ramsele i ortsborna och etioperna.
Roligt att dom tar hand om dom som kommit. Jag tror det uppskattas enormt.
Kul för "oss" att lära sig om deras land och deras upplevelser, få lära "oss" om deras mat och deras vanor, samtidgt som "vi" hjälper dom att anpassa sig och lära sig om "våran" kultur. Jag skulle tycka det var spännande iaf.

Jag tittar på förlossningkliniken, ett barn som bara väger 594 gram föds, och man får se hur läkarna försöker rädda livet på den lilla, (verkligen pytte lilla) människan som just kommit ut till den stora och faktiskt ganska skrämmande världen. Jag blir skrämd.. men mest tacksam för att allt gick så otroligt bra när Theo föddes, att han var frisk. För jisses så mycket som kan gå snett.


Idag har vi bara varit inne och så får det nog bli resten av dagen också, ska eventuellt gå och posta våra julkort. Det måste ju ändå göras innan onsdag så det är kanske dax nu.. 

Ska köpa bingolotter också :) Jag och Johan ska spela kvällen innan julafton, uppesittar kväll här hemma, de blir klappstuga också då jag måste köpa alla mina julklappar dagen innan julafton :) Men det blir nog mysigt. Vi vill vinna bilen, det skulle vara en bra julklapp :)

Den 23 december ska jag och Tessan med barn i hasorna, och mitt i allt jul kaos ut i valbo och inhandla klappar. Hoppas inte allt för många gjort som vi, väntat in i det sista med julklapparna ;) för då kommer det vara ännu mer kaos där borta. Men tidigt morgon och sen kväll har vi ju varit med om förut. Förhoppningsvis är Johan ledig och kan följa med, då kan han passa barnen om vi vill gå på någon speciell affär eller iaf, ta Theo och göra sin egen sväng så har vi Flisan att passa isf :) IKEA HERE WE COME!

Jag ska skriva en lista nu på vad som ska köpas.

Ha en bra dag !


Kommentarer
Postat av: momma

bara 2 veckor kvar.

2009-12-14 @ 17:55:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0