Tisdag

Nyhetsmorgon i all ära. Det står på varje morgon, tydligen är 300 000 svenskar oroliga att gå till jobbet för att dom känner sig mobbade. Olustigt! Min första idiotiska själviska tanke var att dom har iaf ett jobb men sen kom jag till mitt förnuft och tänkte att det verkligen är patetiskt att vuxna männsikor utsätter varandra för dylikt! Hoppas det blir förändring.

Igår kollade jag och Johan på Ballar av stål. Det är ganska roligt, men det är sån där humor som gör att jag får ont i magen, det är så pinsamt att jag knappt kan titta ibland.. Men jag somnade innan det var slut :)

Jag drömde om Jessica B inatt. Och hennes lusthus. Hon skulle måla det och hur mycket hon än målade så blev det aldrig klart. Tillslut kom den söta killen från room service och hjälpte henne så då blev det klart och uppsatt på ett kick. Sen fikade vi ballerina kex och Lovis ville så gärna ha ett påskägg, och mitt i allt så skrek den lilla "DING DONGEN" och då föll tornet på kyrkan ner i backen.. Tänk var knäppa drömmar man kan ha.. Men när man är mitt i allt så är det ju så verkligt! :)

Har nyss pratat med pappa som är på väg hit. Han plockar upp mig här hemma och då ska jag visa vart vi ska flytta. Sen blir det lunch. Han vill nog iväg ganska snabbt. Han ska avar några dagar nere i Stockholm.
Johan frågade mig om vi inte kunde åka dit på lördag och fika och gå på bio och ha en mys dag.. Jag tyckte det lät utmärkt, men när jag tänker efter så är det nog inte en sån super bra idé. Faktum är att vi behöver pengarna till annat.
Har ju dessutom nyss varit på kryssning.. så det blir nog inget av. En runda på IKEA med behövliga saker är tråkigare men betydligt nödvändigare.

Idag är sista visningen av lägenheten. Sen kommer väl domen, om någon överhuvudtaget är intresserad. Jag sätter ribban lågt, man blir minst besviken då.. Men jag hör på Johan att han har "höga" förväntningar och jag vill verkligen inte att han ska bli besviken.. Varför skulle det bli kris just nu? Aja jag håller tummarna iaf.

I Gävle är det sol, men ganska kallt ändå. Johan pratade om Midsommar häromdagen och det lutar åt att vi faktiskt kommer fira den i Gävle. Vi åker hem till mig nästan varje "högtid" och någon gång måste jag ju släppa lite på det, (trots att jag verkligen inte känner för det) Hur det än är så tar jag varje tillefälle i akt att åka hem, men nu åker jag ju hem i början av juni istället. Förra året var det brölopp den tiden och i år blir det kanske att knyta kransar av blommorna i Gävle? Det är nog inte fy skam det heller :)

Nu skajag påta det sista innan pappa kommer och visningen drar igång.
Hoppas ni har en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Jag vill ändå att ni ska fira midsommar med oss hemma :( Grattis än en gång att du klarade provet :D så himla kul för dig !! vi hörs. puss

2009-04-21 @ 18:39:42
Postat av: Jessica B

Åh herregud så du drömmer! Måtte det inte bli så där när jag ska måla lusthuset. Men killen från room service kan ju gärn få komma och fixa! :D



Kul att ni hade det härligt på kryssningen och att det går bra med matten. Matte är ju verkligen kul då man förstår! När man inte förstår så suger det... Jag har upplevt bägge, en 2:a i betyg 1:a året på gymnasiet men VG när jag pluggade på komvux.



kram

2009-04-21 @ 18:40:04
URL: http://spunkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0