Sikken dag

Idag vaknade jag tidigt (Igen) och mådde kanon bra. Knallade ner till arbetsförmedlingen, men kände efter vägen att jag blev lite yr så jag köpte en macka och tänkte att det skulle bli bättre.. Men jag tror jag lurade mig själv, för väl inne på den där arbetsförmedlingen tuppade jag av och aldrig har tyckt om personalen där inne men idag var dom hjälpsamma.
Dom ringde en taxi som körde mig till sjukan och vips låg jag på förlossningsavdelningen med grejjer runt magen, men det var ingen fara, det sa dom hela tiden. Jag var andra patientien med damma symptom idag. Mitt blodtryck var för lågt därav detta kaos. Fick ligga där ett tag och kolla kurvan och njuta av bebisens hjärtslag, den mådde ju bra och det gjorde jag också :) Emma hämtade mig (tack tack för det) och vi tog en välbehövd lunch. En lugn eftermiddag blev jag beordad, men det är svårt att bara "slappa" också när jag faktiskt mår bra. Men det är inte roligt när luften går ur en och benen viker sig.. Men tydligen helt normalt. Dom skulle hålla lite bättre koll på mitt blodtryck framöver, och läkaren var super trevlig, från island så jag hade lite svårt att fatta vad hon sa men hon var iaf trevlig! :)

Eftersomi jag aldrig hann med det jag skulle på arbetsförmedlingen måste jag alltså tillbaka dit imorgon =( mindre roligt, men så kan det vara.. Jag ska städa garderoben också, har fått nya fina kläder av Johan och jag införskaffade två oar nya skor också. Min kamera är på lagning och kommer om två till tre veckor :) Ska bli kul att få tillbaka den!
Jag ser fram emot att komma i väl under valborg, umgås med kidzen och personalen under nyktra förutsättningar medans Johan kan svira lös här hemma utan en gnällig jag ;) Jag har laddat kylen på frukt och grönt, även det var en order :) och ska nog trots allt se till att disken kommer undan och att alla papper hamnar där dom ska istället för runt om i lägenheten.

Johan var hem en snabbis och tog en macka så jag fick lite sällskap en stund :) Borde leta rätt på min gummistövlar, men det ska ju som det ser ut bli kanon väder i dagarna som kommer så kanske slipper man använda dom :)

Vi såg filmen Australia igår och jag tyckte den var bra! Lite väl lång kanske men till och med Johan höll ögonen öppna HELA filmen så, så tokig var den inte ;)

Hoppas ni har en bra dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0