Hemma igen..

Tillbaka i vardagen igen då, efter fem helt fantastiska dagar.. =)
Vi har haft det jätte bra.. Kom fram till Övik i Lördagskväll och plockade upp Ronja, sen åkte vi hem till deras lägenhet som var jätte mysig, med en super fin utsikt! =) 
Söndagen tog vi en tripp runt övik och kikade på spännande saker. Sen hyrde vi film och Ronja bjöd på en utsökt middag, på grkiskt vis ;) Filmen var bra, lite skrämmande med psykopater och så men helt ok! Fick även se Ronjas skola som var ny renoverad och jätte fin.
Måndagen gick jag och Johan på stan en sväng. Träffade Elin. Ronja pluggade och Andreas hade träning.
När vi kom hem från stan fick jag vara patient åt Ronja för hon skulle ha "prov" på eftemiddagen så jag lärad mig allt om Kad, protachat och alla möjga olika begepp, sen fick jag följa till sjukhuset och träffa några av hennes klasskompisar och lärare. =) Jag fick till och med lära mig hur man tar å sig steril handskar.
Vi handlade och sen åkte vi hem.
Tisdagen blev ängnad på stan, vi shoppade och mötte upp min kusin Tina, lunchade med henne på ett mysigt Café, sen åkte vi hem för att göra oss i ordning inför matchen.
Swedbank var jätte in och det var LÄNGESEDAN jag var på hockey i övik så det var kul! Det bästa var att Modo vann över Brynäs och att Andreas fick göra mål =) Träffade även mi morbror och hans familj!
Köpte några fina saker i shoppen =) sen åkte vi glada hem! "Vilken match"
Johan var förbannad på brynäs men hel nöjd ändå =) "Taskigt kaffe Tomas Dileva, Dålig klack och Dålig arena" är vad jag sjunger här hemma nu för att få honom sur =) Haha..
På onsdagen var dags för hemfärd, vi hade ju haft turen att se årets första snö i övik så sommardäcken var inte så pålitliga men vi tog oss hem iaf.. Och nu är vi här igen.. Ganska trist när man varit borta och haft hur kul som helst.
Nu är det tvätt och städ som står på schemat igen. Men snart blir det hemfärd igen.. mot ramsele. den 14 åker vi hem.. Och vi smider några små planer inför detta =) Någon fyller nämligen år!

Idag har jag städat med tt nyinköpt Ajax Lemon ;) och när Johan kommer hem ska vi hem till Hanna och Fredde. Jag är nyfiken på hur deras lägenhet ser ut! Kommande helg består av att FIXA i lägenheten och jobba! Det är på tiden!




                                                                                                  Swedbank




Paradisbadet - Nästa resas mål  =)




Den första snön :P



Utsikten från lägenheten (förstår ni varför jag vill ha en ny kamera?)


Nu ska jag vika tvätt!

Tack för allt Ronja!


Kommentarer
Postat av: Ronja

Tack själv =)

2008-10-31 @ 22:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0