Julpynt och ny tävling.

Förmiddagen var givade. Klev upp i tid. Åkte iväg på Krauta och Dollar Store.. Hem igen och drog igång julstädningen så nu är det rent från golv till tak. Har bytt till julgardiner i det stora fönstert och lagt fram ån julduk och diverse. Blir ganska lite pynt eftersom jag är ädd att lägenheten ska lika nått Jippo under jul I hollywood då det är så litet här.. =) Men lite här är alldeles lagomt. Julduken som jag köpte i Övik på Indiska när jag var hos Ronja är jag mest nöjd med. Älskr den röda färgen som är just den vinröda färg som jag en gång skulle måla i mitt rum, men som var en helt annan färg på min vägg än jag föreställt mig.. Och herregud som det såg ut.. Haha.. Men det var roligt att måla och få välja själv iaf, nu har jag färgen här ien duk istället =)  Bara en jultallrik med frukt på gö susen på köksbänken.. Just nå mer julpynt blir det inte. Vi ska ju inte heller vara här över jul. Johan ska till hans syster och Jag åker hem. Men jag ska till svärfar senare och hämta avdventsstakar som vi kan ha i fönstren också..



Gräsligt, eller vad tycker ni?


Blev lite ledsen idag nä jag inte fick så mycket jobb hemma över jul. Julafton och ett pass till :S Men det kanske dyker upp mera.. ?  ar iaf nekat jobbpassen jag fått här, hade ändå inte tänkt vara här..På julen ska man vara hemma.. Och vet ni vad, jag tänker faktskt vara hemma hela dagen =) Inte flänga runt och så.. Pappa kommer vara i Finland så där blir det julafton när han kommer hem och resten år vi väl se hur det blir med.. Men jag tänker iaf vara hemma i lungnan ro tills jobbet börjar =) Fast jag brukar tycka om att hälsa på Janne och Pia (min moster) en sväng. Tro om dom ska fira hemma eller borta?

Imorgon ska jag laga en laktosfri trerätters middag :S Shit pommes, det kan bli svårt.. =) Har dock en sås som innehåller lite laktos, men Emma är inte jätte allerigisk så det ska nog gå bra ändå.. Har bestämt att om jag skulle vinna dom där smyckena ska jag ge dom till henne, hon har faktiskt varit en av anledningarna till att jag trivs så bra i Gävle som jag gör =) och hon och Peter har jälpt oss mycket med diverse saker så jag skull vilja visa lite uppskattning för det.. Det vore på tiden. Hennes bil var föresten super frän =) 

Här i Gävle smälter snön bort just nu.. Johan ringde för ett tag sen och han har fixat en annan kille sm ska hjälpa oss med strömmen eftersom den första elektikern har sagt isnart två manader "jag kommer till helgen" bla bla bla.. Han dyker aldrig upp.. Varför inte bara säga att man inte har tid? Men nu skulle Mange komma hit och kolla. Skulle vara väldigt skönt att få dt spottsen och lysrampen innan jul.. =) Har ju handlat pnslar på Krauta idag så snart ska det målas dörrfoder :P haha.. varför köpte vi inte bara trät i vitt?   


Ny tävling =)  Via denna länk kan du vara med och tävla om ett jätte fint fårskinn.. =)http://drefseryd.wordpress.com/2008/10/22/tavla-vinn/   Kolla även in butiken som har super fina prsenter och hantverk. http://www.drefseryd.com/shop/    (måste verkligen lära mig hur man skapar riktiga länkar) Sorry.

Nu ska jag ta reda på tvätten
Ha de bra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0