Hej i mitt vinter land...

""Och jag vet, jag har för lätt för att luras av glädjen.
Där älvorna dansar dit längtar jag jämt.
Och på var sida om huvet står änglar och sjunger
om glädje, om kärlek och om allt som har hänt,
som inte borde ha hänt.
Och ni kanske inte tror, men ni vill va' kloka visa män
å dom älvorna dansar nog aldrig tillsammans igen""

Kanon väder ute idag och jag ska strax gå ner och hänga tvätt. Min favvo syssla.
Kollar på AFV, det är sjukt kula klipp folk skickar in. Igår blev vi bjudna till Patriks stuga på fredag.
Det ska bli kul. Det är det där sommar paadiset som jag visade och skrev om i somras, kan inte misstänka annat än att det är lika fint nu också.. Höstigt.
Jag har glömt att berätt att det var snö hemma, gansk mycket faktiskt :)
När jag och Johan passerade Tynnerås sjöng vi i kör, "Heeej Iiiii Miiitt Viiinter Laaand, nuuu ärrrr jaag hääär"
Haha. vi lyckas alltid fördriva tiden i den totlat ljudlösa bilen annars.. Behöver verkligen en ny stero dit :P
Jag hoppas det är mer snö när vi åker hem nåsta gång.
Har suttit och spaat på Panduro efter pyssel, och gissa om jag blev sugen att beställa, till pyssel dagen =) Men det blir inget av.. Får nöja mig med det ja har och några stämplar och dynor till..

Blir vekligen sugen på att skaffa hund efter varje gång jag varit hem.. Synd att jag inser så fort jag kommer in i lägnheten att inte ens jag får plats egentligen =) Får nöja mig med Molly och Todd där hemma. Kanske får jag låna Fannys hund om hon flyttar hit (Eller till rättvik) det skulle va kul.. Jag skulle åka till henne och hälsa på jämt :P

Nu ska jag ringa farmor!
Ha de bra


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0