Nära friheten...

Idag är det alltså tisdag.. Jag ska köra en klasskompis till stenugnsund. Vi ska egentligen ut på utflykt med klassen, men jag vet inte om hinner med det, så då möter vi upp dom hemma hos vår lärare och fikar där sen är dagen förmodligen över. Ikväll ska det påtas och donas i rummet.
Imorgon onsdag, ska det städas febrilt, jag ska besikta mitt rum tidigare än dom andra, på tordag förmiddag alltså vilket ställer till med en väldans stress, men vad gör man inte för att ta sig hem så fort som möjligt. På kvällen är det grillkväll med skolan, och sista dagen, Tordag, skulle jag tippa består av lekar och i slutet en hej dundrans avslutnings middag kl 18.00... Efter det är det bara att hoppas på att Johan kommit fram, packa bilen och åka.
Det ska bli skönt. Känns verkligen som att jag är redo att Gävle en chans :) Mitt nya hem.
Är rätt mycket att stå i kring begravning, lägenheten och annat men i övrigt är jag sysslolös i tre veckors tid innan arbetet drar igång. Får se vad som händer. Har kontaktat RIA i Gävle som arbetar för att hjälpa dom hemlösa i stan, kanske kan man skänka en hjälpande hand där.

Plus att det som sagt inte är länge kvar till Jessicas bröllop, och jag har ännu inte köpt någon klänning.
Kika in på spunkan.blogg.se och kolla hennes klänning från indiska, den var himla vacker.
Det blir ett irrvarv på stan för att hitta en som passar, det är inte lätt. :)

Men nu är det bara två dagar kvar här :)
Igår bokade jag och Johan en kryssning till Åland nästa helg, även om det inte blev tunisien så har vi något annat se fram emot då... det är ju alltid kul.

Sista refrängen och jag njuter, allt är packat, städ är kvar, skolarbeten är gjorda och jag är så gott som redo att åka.
Fanny ville ställa till med Galej hemma :) Hon trodde det var som att ta studenten, men pappa sa att dom iaf skulle köpa en tårta.. Haha.. Jag längtar hem.
Hem till vännerna, hem till mamma, pappa och Fanny, Till Ronja (fast hon bor inte heller hemma). Jag vill träffa Jessica, Jessica och Lovis. Hem till Maud, hem till Ramsele.. Bara för någon dag iaf. För att än en gång inse att det inte förändrats, (förutom den nyöppnade disignaffären) :P Spännande.

Nu börjar dagens lektioner som förmodligen är helt innehålls lösa :)

Puss och kram /Em

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej! de blev inget med göteborg, den här gången. har inte råd. haft en spenderande helg i oslo. och d vet ju själv att de inte är billigt här :P men jag bor ju numera i sthlm. och ska du förbi nån gång, är du mer än välkommen att höra av dig!Kram

2008-05-20 @ 11:10:03
URL: http://emelielindberg.blogg.se
Postat av: Emelie

Jag bor faktiskt i samma hus som moster Maria, så alltså i Gröndal :) kommer börja jobba på Hertz nu i juni. men är ledig tills dess. Känns skönt :)jaha, är de inte längre?! låter bra. är bara att slå en signal! Kram

2008-05-20 @ 21:18:52
URL: http://emelielindberg.blogg.se
Postat av: Caroline

När åker du hem? :)

2008-05-22 @ 17:19:24
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0