Förunderliga ting.

Har ganska nyligen fått mig en tankeställare. Det är verkligen livsfarligt att ta saker förgivet, speciellt människor.
Undra hur världen skull se ut om man faktiskt skulle kunna läsa andras känslor.
Deras historia får mig att tänk på min egen... Hur ska jag veta att människor runt mig inte bara tröttnar en dag? Helt oförberett och bara så där? För händer varje dag, även dom lyckligaste, att man helt enkelt vaknar upp och känner att man tröttnat. Jag är ganska bra på att ta saker för givna, tråkigt nog, men dom senaste dagarna har jag tänkt om.
Kärleken är en livsfarlig gåva som vi människor fått, jag tror ärligt att vare sig en vårdas eller inte så kan det som är så rart och sött en dag bara braka ihop. Annars finns det bara en annan förklaring, det är att det slagit runt i skallen!? Men att läka en sån sak sedn då? Älskar man varandra går allt, men som sagt, man kan inte läsa andras tankar, vilket kanske är på både gott och ont`? 

Jag ska iaf försöka uppskatta det jag har. vänner, familj, jobb, Johan, tak över huvudet och allt vad är. För trots motgångar är jag en lycklig människa, en dag kanske allt bara faller samman, även hos dom mest oväntade och lyckligaste!

Ta vara på det ni har!  

Igår blev jag hämtad på jobbet, fick jobba över en halv timme eftersom allt inte gick som det skulle, men tillslut löste det sig. Jag óch Johan åkte hem och kikade på tv och åt toast. "ta ost".... Sen ringde ans syster och bjöd hem oss på grillkväll på lördag och jag hade faktiskt riktigt roligt där sist så jag tänker avboka bordet och vara där istället :) Blir garanterat både trevligare och roligare :P

Idag börjar jag jobba klockan tre, har plockat in massa rat i skrubben, bra att kunna gömma undan skiten eftersom det kommer hit folk på fredag. Jag har till och med lyckats tvätta våra mattor, som är krit vita och dom ska inte ut på golven förns på frdag heller för som blir så otroligt smutsiga direkt!

Det är lite trist på jobbet nu, för dom jag lärt känna och som jag trivs med går på semester nu.. :/ Då blir det som andra rutiner och så.. Linda, en tjej på jobbet som är super trevlig, hon får semester på torsdagoch det är jätte trist.
Men det går nog bra med det nya gänget också :) Trivs förvånands värt bra där borta faktiskt..
Sista rycket imorgon sen blir jag ledig HELA HELGEN! Och sen är det bara en vecka kvar tills vi åker till Ramsele..
Längtar ganska mycket dit också..


SOLEN SKINER OCH ALLA BORDE VARA GLADA!





Kommentarer
Postat av: Caroline

Hej! Ja vi gjorde inget speciellt igåt :p Vi åt middag ;p Hehe, sådär jätte haj är jag ju inte på det är med bloggdesgin, men får jag sitta tillräckligt länge så kan det gå vägen :p Hur vill du ha den då? :p Jag kan ju inga avancerade saker :p Kram

2008-07-16 @ 11:27:09
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/
Postat av: Lili

Ta ost!! hahahaha

2008-07-16 @ 18:41:54
Postat av: Lili

ibland går jag runt och säger det för mig själv och fnittrar när jag har tråkigt,haha.

toast-ta ost-toast-ta ost...

2008-07-16 @ 18:43:00
Postat av: Jessica

Ja, man ska verkligen uppskatta det man har och leva i här och nu! Det är faktiskt ngt jag lärt mig på senare år... att inte bara sträva efter nya mål hela tiden och leva ett steg fram eller stanna kvar i ngt som varit.

Prata, ja det är viktigt att prata med varandra. Jag har också som en regel att aldrig gå och lägga mig utan att blivit sams med den jag lever med. Det är min värsta rädlsa att typ vara osams och sedan att den andre går och dör eller att hag går och dör utan att man fått blivit sams och sagt att man älskar varandra!

2008-07-16 @ 22:56:56
URL: http://spunkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0