otra

Hej Igen.

Linnea och snubben pa 44 ar har gatt pa promenad.
Jag och Kalle stannade och sitter nu salade vid varsinna datorer.
Just nu mar jag hur bra som helst. Ikvall ska vi ata middag tillsammans med vara nyfunna vanner, och allt ar hur bra som helst. Det gar inte att beskriva.
For forsta gangen pa hela resan kan jag verkligen slappna av, kan kanske ha mycket med spraket att gora?
Ibland blir jag gratfardig nar jag tanker pa hur mycket jag tycker om det har livet.
Att resa runt, mota nya manniskor, se nya stallen och disskutera vilt. Det ar givande och sjukt roligt.

Har haft en lang disskution med han den aldre snubben, han ar valdigt smart. Nykter alkoholist och fruktansvart venlig. Nu later det kanske naivt men vid det har laget kan jag kanna av ganska fort om det ar en bra eller dalig manniska? Han ar ju lika gammal som farsan.
Igar berattade han spannande saker om hans resa genom central america och plotsligt blev jag annu mer sugen pa mer resande.. Funderar mycket pa vad som kommer harnast :)

Sjalvklar hem och avsluta plugget, flytt till Gavle till varldens mest underbara Johan som jag antligen lyckades fa tag i idag. Sen far vi se vad som hander :) Men just nu och just har kanns ingenting omojligt. Varfor inte aka till Peru och ga Inka leden? Haha.. jag som inte ens pallade vandringen i Mira flor.. ;P

Mamma fick jag inte tag pa, det var valdigt trakigt. Klockan ar halv sex har nu alltsa halv ett hemma och chansen att min mamma skulle vara vaken den tiden ar minimal (utesluten) kvinnan pa byn som ar kand for att sova vid atta pa kvallen :) haha..  Plus att hon i receptionen ar lagomt irriterande for att jag bad henne prova ringa sa manga ganger. (pa det har stallet far man inte sla nummret sjalv) jatte konstigt.

Men men, har iaf pratat med pappa och Johan.
Johan hade fest for en av hans kompisar. Han har aven skickat bilder pa lagenheten, tycker verkligen om tapeterna (som han for ovrigt hittade i RAMSELE, pa farghandeln) haha..

Tanker (mycket) pa att det blir andra eller trejde aret irad som jag inte far ata nagon ramsele semla. Minns hur lycklig jag var nar min moster Pia kom med ett par stycken semlor fran ramsele till sundsvall, vilken lycka :) Haha.. Maten ar inte hemsk har, men den ar inte svensk heller :/
Det ar mamma och pappas fel att jag ar sa krasen, brist i uppfostran dar, haha..
Mormors kottbullar hade verkligen inte suttit fel, for att inte tala om Pias potatis gratang som jag minst tva ganger forsokt lyckats med sjalv, men det har aldrig funkat. Pa hostalet vi bor pa har dom vin (det ar ganska ovanligt har) men far inte kopa ett glad heller utan det ar hela flaskan som galler. Fast den kostar i princip ingenting i svenska pengar, men anda :S

Jag och linnea har bestamt oss for att ga en kurs i ekonomi, det kanns verkligen bra att jag har en jamnlik mig i den ekonomiska fragan.. Hon gillar att leva, och tanker inte efter fore, presic som jag.
Men jag har klarat mig ganska bra har anda? Har tankt mer an vad jag brukar gora. Ibland ar det svart med valutan och rakna om pengarna till svenska kronor, ni som kanner mig vet ju att matte verkligen inte ar min starka sida..  Men i det harl andet har jag nastan blivit snal.. haha.. Har hant att jag rynkat pa nasan at en taxi resa som kostat 20 cordobas, vilket motsvarar 4 svenska kronor.. da ar det illa. Kultur krockar hander hela tiden kan jag lova.

Det som ar svarast ar att forklara for dom som bor har att vi faktiskt inte har sa mycket pengar som dom tror att vi har. Vi blir ofta tagna som vandrade planbocker och dom forstar verkligen inte att vi ar fattiga studenter, det ar svart. Aven om vi inte alls har det lika illa som dom, sa tillhor vi den fattigaste delen hemma (studenter) men det ar for invecklat. Undviker att disskutra religion och ekonomi med maniskorna har.

Har inte med mig kortlasaren till kameran men jag hittade bilder pa internet
Sa har ser det ut dar vi befinner oss just nu. :)

Ha det bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0