Vilka dagar..

Ja.. vet inte vart jag ska börja.. I torsdagskväll fick jag fruktansvärt ont i magen redan vid halv åtta.
Halv tio ringde jag sjukvårdsupplysningen som sa att jag borde åka in, så jag och johan åkte efter en halvrimma då det fortfarande inte släppt.. Fick vänta otroligt länge. Det var kaos på akuten..
Vid två fick vi komma in och vid halv fem tiden kom läkeren och sa att jag måste läggas in för att operera bort blindtarmen :( Det kom väl lite som en chock..
Igår klckan 11 sövde dom mig och yog bort fanskapet, lika bra det.. Gjorde väldigt ont, inte inärheten av ett njurstendanfall, men har man ont så har man ju...
Idag har jag mått ganska bra. Kan inte röra mig då läkaren var tvungen att göra ett större snitt på grund av vissa komplikationer och såret gör väldigt ont. Att stiga upp ur sängen är ett helt vetenskapligt project. Men jag mår hyffsat ändå. När jag visat att jag fick behålla maten så blev jag utskriven och pappa hade redan kommit så jag bestämde att jag ville åka till Ramsele ändå.. Planeringsmänniska som jag är hade jag så klart redan packat som tur var.
Fick en ny jätte fin tröja av pappa med dragkejda fram som är lätt att ta på och av.
Det suraste är ju att jag inte kan jobba.. Men min super mamma har tagit mina pass och jag ska få pengarna, de ni! Inget kunde göra mig gladare. Johan var också verkligen snäll som stannade nästan hela natten och skippade firmafest och rubbet för att vara med mig och hjälpa mig.. Guld värt..
Men när jag låg där i sjuksängen och jämrade och tyckte så synd om mig själv ringde en numera nära vän och berättade något som fick mig att känna mig otroligt tacksam för att jag bara har lite ont och att detta inte hamnar om liv och död (jag har en förmåga att tycka väldigt synd om mig själv) nu känns det som att jag är en väldigt lyckad lottad människa utan direkta bekymmer och mina tankar finns hos dom hela tiden. Kan inte för mitt liv förstå hur det känns!
Jag sitter iaf i bilen efter viksjö vägen.. ska hålla pappsen lite sällskap nu.. Vi diggar nanne grönvall.. :S


HA DE TOPPEN BRA. GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR=)


Kommentarer
Postat av: Rebecca

Skickar en dos med kärlek!

Usch för sjukhus... skönt att du är hemma i natursköna Ramsele nu då iaf =)



Hoppas smärtan ger med sig!



Kram

2008-12-20 @ 22:15:55
URL: http://bekkiis.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0