Långsamma dagar

Faktiskt så längtar jag till jobbet.
Blir vansinnig av att vara hemma ensam och dessutom vara sjuk. Ingen att klaga för :P
Igår hade Johan köpt en påse karameller :) Så brukade alltid pappa göra när jag var liten och sjuk, fast då fick jag alltid hyra film oh köpa nya färgpennor :) Haha..
Har hunnit med lite saker idag iaf.. Plockat ihop lite, bokat tvätt id (då vi inte har några rena kläder alls efter helgen) Lagat en smarrig chiligryta.

Och så var det dags igen.. Men eller utan hopp åker en av mina vänner in på behandlings hem, det blev för mycket för honom under urkult förmodligen.. Känns verklige bra att det händer något, en förlorad själ som det eventuellt kan ske en förändring för nu då, om allt går som det ska!?

Satt och tittade på alla kort som jag har sen det gågna året, och kom då fram till hur mycket som hänt :) Jag ha träffat Johan, för lite mer än ett år sedan, och han har ju från dag ett verkligen förgyllt mitt liv :)
Studerat globalkunskar och barnrättigeter.. Rest till Nicaragua och delat live med människorna där borta i två månader. En oförglömlig upplevelse. Kommit hem, och efter den hemresan va det verkligen skönt med en veckas ledighet i Ramsele där jag kunde slappa och njuta av en riktig vinter vecka :)

Sen till mindre roliga, Johans mamma som gick bort den 11 maj, men på nåt vis vill jag tro att u allt ont kommer något gott också, vi har kommit varandra väldigt nära sen det hände och jag har lärt känna hela hans famij väldigt väl.

Sen kom sommren och min flytt till Gävle. Som också var ett äventyr. Virustar lägenheten för fulla muggar och om inte allt för länge blir det flytt igen, 2 personer i en lägenhet på 40 kvm,det går inte :)
Vi har haft inflyttningsfesten och jag har skaffat några nya vänner här i staden.
Jessica och Dennis bröllop som vart sommarens höjdunkt.
Att fått lära känna Jessica och Jake som är två helt underbara människor som verkligen har stort inflytande på mig :) 
Och lilla lovis så klart :) Ett nytt litet kusin barn har jag fått också. Lilla Mira.
Melissas student somfirades med buller oh bång, en fest som jag hade otroligt roligt på.. 
Mamma som fixar och donar med huset så det står härliga till, nästa sommar hoppas jag på en invigning av den nya uteplatsen.

Och massa mer som komma skall :) Jag ska t aig e tur till övik och hälsa på Ronja och Andreas, Till bollnäs och träffa Rebecca och Robin.. Om två veckor kommer ju hela gänget hit, Ronja, Littan, Nisse, Johanna, Robin och Rebecca för då kommer Lasse till Gasklockorna och vi ska dansa och sjunga hela natten lång.
Jag tror det kommer bli en konsert som är magisk, nostalgisk, underbar och som sätter en nystart på det kommande året. Och det bästa av alltär jag får dela den med mina bästa vänner!

Helgen efter det kommer kusin vitamin, det ska bli för hemst skojjigt. Hade hur kul som helst med henne på urkult också "sluta snaska och tjaska" var bland det roligaste. Vi ska trampa tramp båtar, äta gott, gå på ett fängelse museeum :) och skvallra hela nätterna.

Jag är en lyckligt lottat människa.

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Caroline

Typiskt Tina att säga så :p När man sitter bredvid henne och äter vågar man ju fan nästan inte ens tugga för hon tycker att man smakar :p Haha.. Kram

2008-08-05 @ 15:00:32
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hehe okej,.. ;) Ja Tina brukar säga så också :p Ja vi har haft det jätte bra =) Kram

2008-08-05 @ 18:15:43
URL: http://carolineetjernberg.blogg.se/
Postat av: Jessica

Visst är det väl en helt underbar känsla då man får sitta och bara känna hur lycklig man är! Och så viktigt att stanna upp ibland och inse att man verkligen är rik på vänner och familj!



Synd att vi inte hann ses så mkt på Urkult gumman. Kul höst du har framför dig! Jag har börjat jobba nu så nu blir det mkt vardag här ett tag framöver. Men jag älskar verkligen hösten så jag ser fram emot det!



Vi hörs på tele någon kväll!



Kram

2008-08-05 @ 22:08:21
URL: http://spunkan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0