Farmor och jag <3

På måndagen körde Johan mig till bussen tidigt på morgonen för jag satte av till Stockholm för att hälsa på min farmor.
Var framme i bandhagen halv tio. Farmor hade lagat pannkakor till mig :) Sen handlade vi och lagade mat. Vilae upp oss och myste. :)
På tisdagen åkte vi till farsta och shoppade. Sen åkte vi till högdalen, farmor klippte sig och färgade håret medans jag handlade räkor och lite annat :)
Vi åkte hem gjorde iordning mat, kollade en polis serie.. På kvällen intog vi balkongen och åt färska räkor och drack vin :)
Det var hur trevligt som helst..
I går åkte vi till högdalen och jag införskaffade mig en bäbar telefon så nu har vi snart vårt hemnummer :)
Sen gick jag och farmor på Restaurang och åt god mat.. efterrätt och surrade ännu mera. :D
Sen tog jag tunnelbanan mot centralen och bussen tillbaka till gävle..


Farmor och Jag :)

När jag kom hem på kvällen kollade jag min mail. Jag hade fått ett erbudande om jobb på en fritidsgård här på brynäs.
Ringde dit det första jag gjorde imorse och fick direkt komma på arbetsintervju och efter en timme hade jag fått en prövoanställning. Ska påteambildnings möte på torsdag kväll och träffa övrig personal och gå igenom rutiner och regler.
Handlar till en början bara om ett par kvällar i veckan.. Men det känns väldigt kul och spännande ändå.
Känns som att allt erkligen börjar spricka upp nu :) Har haft helt underbara dagar bakom mig nu och det varkar bara bli bättre. Imorgon kommer Jessica, och stannar tills på tisdag :) Sen jobbar jag lite då och då fram över..
Vi ska träffa Lovisa på måndag eller tisdag, hon har börjat skolan och är på nollning just nu :)

Jag läser en väldigt bra bok just nu..
Flyga Drake av Khaled Hosseini, gripande och grym p många sätt.

Under min shopping tur med farmor gick vi in på bokhandeln i Högdalen där jag hittde den femte boken om Mia,
Gömde, Asyl, Mias Hemlighet, Mias systrar och nu hade; Emma Mias dotter kommit ut..
Jag var bara tvungen att köpa den och väntar med spänning på att få läsa den :)



Ja svävar på mol och hoppas turen flyter på som den gör..
Sköt om er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0