Bienvenido alltså

Blev inspirerad av min klasskompis blogg :) Så jag slog på stort.. Har egentligen inte tid med det här, men det händer lätt att jag sysselsätter sig med annat än studier  då jag väl hamnar vid en dator.

Har haft Latinamerikans afton med klassen ikväll, trevligt trevligt.. God mat och rätt mysigt.
Lorena som jobbar här på skolan, från Nicaragua var med och tillagade maten och hjälpte oss..
Fattade inte mycket av vad hon sa men jag nickade och skrattade och hon blev nöjd :P

Har jobbat med planeringen inför nästa veckas föreläsning som ska hållas, det är ganska svårt, mycket att tänka på.. Men det går framåt iaf. Laddar tok mycket inför lovet och det är längesedan jag längtade så mycket efter ledighet som nu. Taggad till tusen. Gävle och Bollnäs står på kartan. Jag hoppas dom här två veckorna går fort... fort.. fort..

Åker inte hem nått före jul,  blev inget av.

Det blev lite så där tvärt tomt utan alla vänner sen i somras som det vanligtvis blir där i slutet av Augusti. Och man vänjer sig aldrig riktigt heller. Men till jul träffas vi :) Äntligen.

Blir nog en visit till Oslo efter lovet, Johanna flyttar ju dit så jag tippar på GALEJ ;)
Imorgon är det onsdag, två dagar kvar till helg, och på lördag morgon kan berätta att jag ska inte göra nått annat än att soooooova.. Andra dagen nu som jag kliver upp fem minuter innan lektionen börjar, halv sover mig igenom föreläsningen och knallar runt som ett yrväder.

Men ikväll ska jag och Teresa dricka lite vin, rensa tankarna och förmodligen plugga under tiden, som att man gör nått annat på det här stället :S
Tänkte att jag skulle stanna här ett tag till och fixa en msn date, men jag hinner inte vänta :/ Får bli en annan dag.

Ehh, latjolajban, har ju en spansk film jag måste se också. Jisses Amalia som mamma säger när det kör ihop sig :P Haha.. Men det löser, det gör det alltid, det kommer fixa sig tillslut?? Haha..


Nää, det här ger jag upp nu. 


Johanna & Frida, Oslo
 
 image2                                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0