depparnas dag..

Är så trött nu.
Har haft lektioner hela dagen som jag inte har funnit ett dugg intressanta egentligen.
Den första snön har kommit hit med redan försvunnit och jag har kommit fram till att jag verkligen avskyr klimatet här på västkusten den här tiden på året. Kylan är påtaglig och konstigt nog mycket jobbigare än hemma i Norrland.
Har en riktig sån där depp dag, tänker på Ronja, hon fyller år idag och jag skulle verkligen velat vara med och fira henne.. Men här sitter jag fast på en ö, på ett studentboende som just nu känns som en anstalt och söker det negativa i allt. Som vanligt en sån här dag.. Men just nu motarbetar allt mig.
Känner förövrigt att vissa människor bara stjäl all min energi och förpestar min vardag. Gör mig mer bitter än vad jag borde vara.. Men WHAT!!!!???? kanske borde byta människor att hänga med helt enkelt?

Aja, det är nu alltså 38 dagar kvar till jul lovet och tiden går allt saktare...
Skolan överöser med uppgifter och kvällsaktiviteter så det finns som aldrig tid för en god bok eller lite eftertänksamhet.. Vet inte om det var det här jag förväntade mig av det här året, men jag hoppas på bättre tider.
och det brukar ju komma.

Den 22 december kommer jag hem :D då är det på tiden.
Ska äta smörgåstårta från ICA och bara vara :P Åhhhhh...
Ikväll ska jag på bok cafe, som inte heller känns lockande. Är inte ett dugg intresserad av Latinamerikans litteratur. Mest bara hokuspokos och nästinteill fantacy aktig skit skulle jag kalla det..
"tacka vet jag Liza Marklung" ;)

Näe, nu får jag lägga ner.. Nu har jag tyckt nog synd om mig själv för idag? :)
Ska se om klassrummet är romt så jag kan smygringa ett samtal, (stängt förbjudet)

Puss och kram

STORA GRATTIS KRAMAR TILL RONJA!!!

Kommentarer
Postat av: Ronja

Sötnöt :) Du missade inget här i Övik, bara en super god tårta och 5 olika sorters kakor ;) puss

2007-11-14 @ 20:14:20
URL: http://ronjaa.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0